استاندار کرمانشاه گفت:بیش از ۱۴ هزار خانوار روستایی و ۵ هزار خانوار شهری استان کرمانشاه در معرض سیل هستند.
کد خبر: ۷۳۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 31 March 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بحران استان کرمانشاه با حضور معاون اول رئیس جمهور که عصر امروز صورت گرفت درخصوص موج بارندگی‌ها گفت: موج اول بارندگی از چهارم تا هشتم بود که آبگرفتگی کل شهر‌های استان را فراگرفت، در موج اول بارندگی‌ها تلفات جانی کم بود و تنها یک نفر بدلیل حضور در مسیر رودخانه فوت گردید، هرچند خسارت سنگینی به زیرساخت‌های استان وارد شده است.

وی افزود: در سامانه جدید به اندازه یک فصل بارندگی داریم و آماده باش خوبی با وفاقی که بین مدیران در استان صورت گرفته است وجود دارد که در جلسات ستاد بحران استان و شهرستان‌ها در مجموع ۴۵ جلسه مدیریت بحران با ۶۴۲ مصوبه تشکیل و ابلاغ گردیده است

استاندار کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده ۶۶۸ روستا با جمعیت ۱۴ هزار و ۱۲۶ خانوار در معرض سیل و در شهر‌ها بیش از ۵۰۰۰ خانوار در معرض سیل هستند که امکانات سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش آسیب‌های ناشی از سیل بکار گرفته شده اند و تعداد ۸۵۶ مدرسه و ۹۰۰ سالن و ۲۹۷ مسجد در معرض سیل قرار دارند.

استاندار کرمانشاه افزود: ظرفیت سد‌های ما در استان یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون متر است که یک میلیارد و و ۲۰۶ میلیون مترمکعب آن پر شده و ۵۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شوند.

استاندار کرمانشاه ضمن اعلام آنکه بیشترین آسیب جدی در حوزه نیرو وارد شده است گفت: ۲۴۳ میلیارد تومان خسارت به استان وارد و در بخش راهداری ۳۰۰ پل در روستا‌ها و بین شهر‌ها تخریب گردیده است.

استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: توسعه کرمانشاه بستگی به سامانه سردسیری دارد و امیدواریم شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار