رییس اتاق بازرگانی قم:
رییس اتاق بازرگانی قم گفت: مالیات باید در راستای سود دهی واحدهای تولیدی طراحی شود نه در راستای توقف فعالیت واحدهای تولیدی؛ که متاسفانه بعضی از واحدهای تولیدی دراین بخش به دلیل مواجه شدن با موانع متوقف شده اند.
کد خبر: ۷۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 06 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در نشست اعضای این اتاق با مدیرکل امور مالیاتی قم، افزود: مالیات بر ارزش افزوده یک مبحث قانونی است که همه تولیدکنندگان و بازرگانان خود را ملزم به انجام آن می دانند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به نوع جرایم منظور شده در مواردی تولیدکننده هیچ تقصیری ندارد و به تولیدکنندگان مشکل تحمیل می شود و موانع بسیار زیادی برای تولید ایجاد می کند.

وی با اشاره به این موانع تولید، ادامه داد: خریدارانی که قابل شناسایی برای فروشنده کالا نیستند و جزء لیست سیاه دارایی هستند، به دلیل اینکه دارایی امکان جریمه آن فرد را که در لیست سیاه است ندارد، به تولیدکننده مراجعه می کند و تولید کننده باید جرایم راپرداخت کند.

خاکی افزود: صدور فاکتورها و فرمت های دارایی در این جرایم نهفته است که بعضا به دلیل عدم آگاهی لازم مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند که امیدواریم با تدابیری که مطرح می کنیم موانع را از جلو پای تولیدکننده واقعی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت در رفع موانع تولید و توسعه فضای کسب وکار، گفت: با توجه به تلاش دولت و مصوبات مجلس برای رفع موانع تولید که همه در تلاش برای ایجاد شرایط مطلوب برای صنعتگران و تولیدکنندگان می باشند، بخش خصوصی نیز در کنار دولت، خود را ملزم به رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان می داند تا بتواند کمکی به بخش تولید ملی کند.

رییس خانه صنعت قم نیز در این نشست با تاکید بر عدالت مالیاتی، بیان کرد: در گذشته هنگام وصول مالیات سعی بر آن بود که رضایت مردم جلب شود و نقش تشکل ها در حل مشکلات مالیاتی پررنگ تر بود.
ابوالفضل فرهانی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بنگاه های اقتصادی فعالیت خود را توسعه دهند نه اینکه بعضی از واحدهای تولیدی کوچک به دلیل عدم توان پرداخت تعطیل شوند.

مدیرکل امور مالیاتی قم نیز در این نشست حضور تشکل ها و اعضای انجمن های صنعتی استان جهت طرح و پیگیری مشکلات اعضای زیر مجموعه خود را حرکتی مثبت دانست و تصریح کرد: این جلسات فرصت مناسبی است که ما بتوانیم از نظرات روسای تشکل ها و انجمن ها صنعتی مطلع شویم و به طور تخصصی به بررسی این مشکلات و ارائه راهکار بپردازیم.

سعید حسنی تصریح کرد: تشکل ها با توجه به شناختی که در فضای کسب کار به اعضای خود دارند می توانند مودیانی را که در پرداخت مالیات خود دچار ضعف و مشکل هستند را شناسایی و جهت پیگیری و حل مشکلات به این اداره کل معرفی کنند.

وی از روسای تشکل ها تقاضا کرد: قبل از هرگونه تصمیم گیری درآمد های مجموعه صنف خود را با عدالت مورد بررسی قرار دهند وسپس قضاوت کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که ترازنامه های صوری در دریافت مالیات ایجاد کرده است، افزود: بعضی از افراد در خصوص شفاف سازی مالیاتی قیاسی با کشورهای اروپایی انجام می دهند، ولی متاسفانه سیستم جامع اطلاعاتی در کشور ما وجود ندارد و سیستم های اداری، بانکی و دستگاه های حقوقی برای کسب اطلاعات اقتصادی و هویتی یک فرد با هم در ارتباط نیستند تا به طور واقعی یک پرونده مورد بررسی قرار بگیرد.

نشست هم اندیشی اعضای هیات رییسه و نمایندگان اتاق بازرگانی، روسای تشکل ها و انجمن های تخصصی صنعت قم با هدف طرح و رفع مشکلات مالیاتی بخش صنعت و بازرگانی برگزار شد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار