آذربایجان غربی در ارزیابی طرح پایش ملی محیط کسب و کار رتبه دوم کشور را در بین استان های سراسر کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۷۲۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 29 March 2019

به نقل از پارک علم وفناوری آذربایجان غربی در چارچوب اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار در پاییز 1397 از سوی اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف در سطح کشور، استان آذربایجان غربی دومین استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار شناخته شد.

نتایج این ارزیابی نشان می دهد که از منظر وضعیت مولفه های محیط کسب و کار، استان های گیلان، آذربایجان غربی و زنجان دارای محیط کسب و کار مساعدتري نسبت به سایر استان ها بوده اند.

همچنین بر اساس این گزارش، استان آذربایجان غربی در شاخص رویه های اجرایی سخت گیرانه اداره کل و بیمه تامین اجتماعی برای مدیریت منابع انسانی، در بهار، تابستان و پاییز 97، با کمترین رویه سخت گیرانه، رتبه 1 کشوری را کسب کرده است.

همچنین آذربایجان غربی در شاخص کارگریزی عمومی و ضعف فرهنگ کار در جامعه، در بهار، تابستان و پاییز 97، رتبه نخست کشور را به لحاظ بالا بودن فرهنگ کار کسب کرده است.

در رابطه با شاخص نیروی کار ماهر نیز استان آذربایجان غربی در بهار و تابستان 97، رتبه 3 کشور و در پاییز 97 با ارتقا و آموزش نیروی کار، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

در پاییز 1397، فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پایش، سه مولفه: 1- غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات 2- بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی و 3- دشواری تامین مالی را نامناسب ترین و سه مولفه: 1- محدودیت دسترسی به حامل های انرژی 2- محدودیت دسترسی به آب و 3- محدودیت های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت را مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار کشور نسبت به سایر مولفه ها ارزیابی نموده اند.

گفتنی است طرح پایش ملی محیط کسب و کار یکی از مهمترین طرح های پایشی کشور و مهمترین شاخص برای رصد و ورود سرمایه گذار به استان میزبان است که هدف از این طرح، بررسی مجموعه عواملی است که بر عملکرد یا اداره بنگاه های اقتصادی موثرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار