مام جمعه کازرون از مسوولان خواست که دست از حاشیه‌سازی بردارند و گفت: اگر کاری می‌کنند، منت بر سر مردم نگذارند و آمار نادرست ندهند بلکه آمارها باید ملموس باشد و خود را در سفره مردم نشان دهد.
کد خبر: ۷۲۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 01 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به ۱۴ اسفند سال‌روز تاسیس نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد از آثار ماندگار امام راحل(ره) است که برکات فراوانی داشته و در واقع خانه امید و پناهگاه محرومان است.

امام جمعه کازرون اعتماد مردم به این نهاد مقدس را بهترین سرمایه آن دانست و گفت: این اعتماد نیز باید روز به روز بیشتر شود و با توجه به مشکلاتی که امسال به‌خاطر گرانی و وضعیت سخت معیشت داریم، جا دارد امسال همه به مسئله احسان و نیکوکاری به عنوان یک وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه مسوولیت نیز خدمت و نوکری به مردم است از دولت و نهادها خواست که توجه بیشتری نسبت به فقرا و نیازمندان داشته و به این قشر محروم خدمت کنند.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه بنا نیست که مسوولیت یک رانت شود و عده‌ای از آن استفاده کنند گفت: می‌بینیم درصد زیادی از مفاسدی که رخ می‌دهد، به‌خاطر رانت مسوولیتی است.

خرسند به استعفای وزیرامورخارجه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه شاید دلیل دلخوری وزیر امور خارجه درست باشد اما دولتی‌ها با هم هماهنگ باشند چراکه دشمن نیز از این فرصت‌ها سوءاستفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای خدمت به مردم شرط و شروط گذاشته شود، گفت: مسوولان با وعده‌هایی آمده‌اند، حال باید به آنها عمل کنند.

امام جمعه کازرون از مسوولان خواست که دست از حاشیه‌سازی بردارند و گفت: اگر کاری می‌کنند، منت بر سر مردم نگذارند و آمار نادرست ندهند بلکه آمارها باید ملموس باشد و خود را در سفره مردم نشان دهد.

وی به سخنان یکی از مقامات آمریکایی که گفته بود «ما چنان فشار می‌آوریم که مردم ایران مجبور بشوند مقابل نظام بایستند» اشاره و اظهار داشت: مسوولان مشکلاتشان را در جلسات حل و کار را به استعفا و بهانه تراشیدن برای دشمن نرسانند.

خطیب جمعه کازرون سفر بشار اسد به ایران را نشان از پیروزی مقاومت بر سازش دانست و گفت: رهبری لقب قهرمان جهان عرب به بشار اسد را دادند چرا که ۸ سال در مقابل ارتجاع عرب ایستاد و مقاومت کرد.

خرسند همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به هفته منابع طبیعی و درختکاری اشاره کرد و گفت: حفظ این مراتع و منابع طبیعی یک وظیفه انسانی، اخلاقی، ملی و اسلامی است، چرا که این فضای سبز در حکم فیلتر برای این هوای تنفسی ماست.

وی ادامه داد: شهرستان کازرون که نگین سبز جنوب غرب کشور و معروف به شهرسبز بوده به شهر خشک تبدیل کرده‌ایم و دلیل بارش بیشتر در غرب فارس به نسبت دیگر مناطق استان، به‌خاطر حضور همین جنگل‌های رشته کوه زاگرس است که اگر از دست بروند، ما هم از نزول بارش کم بهره می‌شویم.

خطیب جمعه کازرون از وضعیت نابه‌سامان عرضه و قیمت گوشت گلایه کرد و گفت: ما شهروند درجه یک و دو که نداریم و همانطور که برای تهرانی‌ها گوشت توزیع می‌شود، در شهرستان‌ها نیز باید توزیع شود.

 

اخبار فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار