«کارلوس رافائل فاریا تورتوسا» سفیر ونزوئلا در روسیه امروز (سه شنبه) در مصاحبه ای با یک روزنامه روسی گفت: کاروان کمک های «انسان دوستانه» ای که آمریکا نتوانست به ونزوئلا وارد کند، حاوی داروهای تاریخ مصرف گذشته و مواد غذایی فاسد بود.
کد خبر: ۷۱۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 26 February 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، به گفته این مقام ونزوئلایی هیچ کدام از نهادهایی که مسئولیت بازرسی کاروان های انسان دوستانه را برعهده دارند، از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ، محتویات محموله های آمریکا را بررسی نکرده اند. 
تورتوسا ضمن بیان اینکه «ونزوئلا تمام کمک های انسان دوستانه خارجی را رد نمی کند» خاطرنشان کرد: دولت این کشور هفت تن دارو از روسیه دریافت کرده زیرا اطمینان دارد که این کمک ها با خلوص نیت و بدون هیچ «ترفندی» تدارک دیده شده اند. 
آمریکا به درخواست 'خوآن گوایدو' رئیس‌جمهور خود خوانده ونزوئلا، چندین تن کالای ضروری و دارو به مرز‌های ونزوئلا در کلمبیا و برزیل ارسال کرده، اما 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری ونوزئلا این اقدام را 'نمایشی تبلیغاتی' از سوی آمریکا برای براندازی دولت کاراکاس و مقدمه چینی برای حمله نظامی به این کشور دانسته و از ورود کاروان های حاوی این محموله ها به خاک ونزوئلا جلوگیری می کند.
«دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا شایعات مبنی بر وجود بحران انسانی در این کشور را رد کرده و می گوید در قانون بین الملل ارسال کمک های خارجی فقط به موارد بلایای طبیعی و منازعات مسلحانه محدود شده است. 
به گزارش ایرنا،از ابتدای ماه میلادی فوریه، خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت به خیابان، خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز بلافاصله او را به رسمیت شناخت.
تاکنون حدود 20 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا با آمریکا در به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور برای برگزاری انتخابات جدید، همسو شده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار