کد خبر: ۷۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 22 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، شهرستان لنده دارای طبیعت و بکری بوده و در ایام نوروز میزبان خیل عظیمی واز گردشگران و طبیت‌دوستان است، اما متأسفانه علیرغم بکر بودن این طبیعت خدادادی تا کنون خدمات‌رسانی به این مناطق بسیار اندک است.

فتاح بدری از فعالان رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویر احمد طی یادداشتی با عنوان (طبیعت بکر و مناظر زیبای محرومترین روستای لنده / مسولان بترسند از آه و نفرین مردم روستا چلی) به ضرورت توجه به مناطق گردشگری این روستا و شهرستان لنده پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

روستای چلی در 35 کیلومتری شهر لنده قرار دارد و یکی از مناطق گردشگری بکر در این منطقه است. روستای چلی که در گذشته جمعیتی بالغ بر ۷۰ خانوار بوده دارای امکاناتی از قبیل برق، آب و مدرسه می‌باشد و اولین مدرسه دهستان آل‌طیب نیز در این روستا احداث گردید ولی هم‌اکنون تنها چند خانوار در این روستا حضور دارند .

این روستا فاقد جاده می‌باشد و جاده آن طی 10 سال گذشته مسدود گردیده و از آن زمان تا کنون  علیرغم مکاتبات فراوان و درخواست‌های بیشمار برای احداث و ترمیم این جاده ؛ اما گوش هیچ مسولی بدهکار فریاد مردم مظلوم این دیار نشد تا خانوارهای ساکن این روستا همچنان در غفلت و بی توجهی مسئولان در محرومیت عمیق به سر ببرند و امیدوار به لطف و کرم پروردگار عالم و نا امید از لطف و کرم مسولان زندگی  کنند.

در این خصوص مطالب زیادی نوشته شد و تنها به دو جمله با مسولان اکتفا می‌شود!!!!  در روایات داریم اگر مظلوم قدرتی نداشت و همه راه‌ها بر او بسته شد می‌تواند به درگاه خداوند شکایت برد و امر خودش را به خداوند واگذار کند که در این صورت خداوند به عنوان وکیل و کفیل مظلوم وارد عمل می‌شود و شخص ظالم را به سختی می‌گیرد.

امیرالمؤمنین(ع) هم در پاسخ به این سؤال که بین آسمان و زمین چه مقدار فاصله است فرمود: فاصله میان آسمان و زمین به اندازه کشیده شدن یک آه و دعای یک مظلوم است (بحار/ ج10 ص88) .  

مرحوم کلینی در کافی از امام باقر(ع) نقل می‌کند که وقتی هنگام رحلت پدرم امام سجاد(ع) فرا رسید، مرا به سینه‌اش چسباند و گفت: پسرم! تو را به آن چیزی وصیت می‌کنم که پدرم در لحظه مرگش به من وصیت کرد و به چیزی که امیرالمؤمنین(ع) به امام حسین(ع) وصیت کرده بود و آن اینکه، بترس از ظلم کردن به کسی که جز خدا کمک کاری ندارد. (کافی ج2، ص91)

سعدی رحمت الله علیه هم می فرماید: نخفته ست مظلوم، ز آهش بترس ز دود دل صبحگاهش بترس /نترسی که پاک اندرونی/ شبی برآرد ز سوز جگر یاربی/ چراغی که بیوه زنی بر فروخت/ بسی دیده باشی که شهری بسوخت/  پریشانی خاطر دادخواه/ براندازد از مملکت پادشاه / ستاننده داد آن کس خداست /که نتواند از پادشه داد خواست

گفتنی است فاصله این روستا تا روستای دلیک حدود 10 کیلومتر است و شاید بتوان تنها با یک دستگاه لودر مسیر این روستا را باز کرد اما !!!!!!
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار