ساعتی بعد از نشست خبری کاخ سفید درباره ونزوئلا، انتشار عکسی از جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به شایعه‌ اعزام نظامیان آمریکایی به کلمبیا دامن زد.
کد خبر: ۷۰۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 29 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ کاخ سفید روز دوشنبه در ادامه دخالت در امور داخلی ونزوئلا و حمایت از کودتای سیاسی در این کشور، نشستی را با موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا برگزار کرد اما ساعاتی بعد عکسی از جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این نشست منتشر شد که به شایعه‌ اعزام نظامیان آمریکایی به کلمبیا دامن زد.

گاف اطلاعاتی جان بولتون در نشست خبری کاخ سفید درباره ونزوئلا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این نشست خبری اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار «طرف‌های مناسب» (!) قرار نگیرد، منابع و درآمد‌های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود.

ساعتی بعد از این نشست، خبرگزاری آسوشیتدپرس عکسی از بولتون را منتشر کرد که نشان می‌دهد وی روی یکی از برگه‌هایی که به همراه داشته، نوشته است: "اعزام ۵۰۰۰ نیرو به کلمبیا"

انتشار این عکس موجب شده تا شایعه‌ای مبنی بر احتمال اقدام نظامی قریب‌الوقوع آمریکا علیه ونزوئلا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود؛ بویژه آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که «تمام گزینه‌ها درباره ونزوئلا روی میز است.»

دست‌نوشته جان بولتون: اعزام ۵۰۰۰ نیرو به کلمبیا

دولت کلمبیا با وجود اعلام حمایت از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، احتمال استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور برای اقدام نظامی علیه ونزوئلا را رد کرده است. با این حال، سفارت کلمبیا هنوز در مورد دست‌نوشته جنجالی بولتون اظهار نظر نکرده است.

بر اساس توافقی که میان کشور‌های قاره آمریکا وجود دارد، هیچ‌یک از کشور‌ها نباید در یک کشور دیگر این قاره نیروی نظامی مستقر کنند. آمریکا در صورت اعزام نیرو به کلمبیا، این توافق را نقض می‌کند.

بولتون همچنین در نشست خبری کاخ سفید گفت تحریم شرکت نفت و گاز ونزوئلا ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را بلوکه کرده و این کشور را از درآمد ۱۱ میلیارد دلاری در سال جاری محروم می‌کند. او از نیروهای نظامی ونزوئلا نیز خواست از دولت نیکلاس مادورو جدا شده و از «گوایدو» حمایت کنند. 

منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم ضمن اعلام تحریم علیه شرکت نفت و گاز ونزوئلا گفت شرکت‌های آمریکایی همانند گذشته می‌توانند از ونزوئلا نفت خریداری کنند اما به این شرط که پول آن به جای انتقال به ونزوئلا، به یک حساب بلوکه‌شده در آمریکا منتقل شود تا بعدها در اختیار "طرف‌های مناسب" قرار گیرد!

انتهای پیام/

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار