کد خبر: ۷۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 02 August 2015
برای نخستین بار، امسال در رودبار بادام زمینی کشت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، سید محمد احمدی فرماندار رودبار در بازدید از مزرعه بادام زمینی که برای نخستین بار در این شهرستان کشت شده است، اظهار کرد: امسال در 80 هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای اسطلخ‌جان، فتحکوه و خرشک بادام زمینی کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر  60 تن محصول به ارزش 15 میلیارد ریال برداشت شود.

احمدی افزود: اگرچه کشت بادام زمینی در 30 هکتار برنامه‌ریزی شده بود اما کشاورزان زحمتکش و با انگیزه منطقه، با دوراندیشی و بررسی‌های صرفه اقتصادی مناسب این محصول، سطح زیر کشت سال نخست را به بیش از دو و نیم برابر افزایش دادند.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای فراهم ساختن شرایط مناسب و زیرساخت‌های مورد نیاز کشت بادام زمینی 5 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده است که امیدواریم با تخصیص آن و رفع دغدغه‌های آنان، سطح زیر کشت و تولید بادام زمینی در شهرستان رودبار ارتقا یابد.


احمدی تصریح کرد: برای فرآوری و بسته‌بندی مناسب و بهداشتی بادام زمینی تولیدی شهرستان رودبار با 500 میلیون ریال اعتبار اختصاصی صندوق کارآفرینی امید، کارگاه مربوط در روستای خرشک راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: کشاورزان شهرستان رودبار علاوه بر کشت گندم و جو، برنج، توت فرنگی و دیگر محصولات که بازدهی مناسبی دارد، به محصولات جدید نیز علاقمندند و با انگیزه بالا نسبت به کشت و تولید آن اهتمام می‌ورزند.

به گزارش ایسنا، رودبار 13 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار