به گفته سپهری استخدام از میان واجدان شرایط با مقاطع تحصیلی لیسانس و بالاتر است و قرار است در ماه های آتی نیاز استان احصا شده و به وزارت خانه اعلام شود.
کد خبر: ۷۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 02 August 2015

به گزارش ایلقار نیوز؛ صابر سپهری: مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این نهاد اجرایی ۶۰۰ میلیارد ریال به معلمان استان بدهکار است.

صابر سپهری در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: بدهی معلمان از محل امتحانات، اضافه تدریس، پاداش بازنشستگی و فوت و ازدواج بوده و در برخی موارد از سال ۸۸ بدهی داریم.

وی با اذعان به اینکه اعتبارات آموزش و پرورش ملی و مرکزی است و استانی نیست، اضافه کرد: هر تصمیمی که وزارت اخذ کند برای تمامی استان ها شامل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص اعلام نظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت مطالبات معلمان، تصریح کرد: مقدار پول باید به صورت نقدی به خزانه استان ها واریز شود و به محض واریز پرداخت خواهد شد.

سپهری ابراز امیدواری کرد در هفته معلم بخش مهمی از مطالبات معلمان استان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر معلمان آموزش و پرورش به بیمه ایران نیز بدهی دارد، ادامه داد: دلیل اصلی نارضایتی معلمان از بیمه طلایی به دلیل همین بدهی است که بیمه با عدم پرداخت مطالبات سطح کیفی خدمات را کاهش داده است.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل بدهی قادر به عقد قرارداد با سایر شرکت های بیمه نیز نیستیم و انتظار می رود این مشکل از سوی وزارت خانه با تامین اعتبار به زودی رفع شود.

اعلام شرایط استخدام در آینده نزدیک

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص آگهی استخدام این نهاد اجرایی اضافه کرد: این طرح ملی بوده و در کل کشور پنج هزار نفر جذب خواهند شد.

به گفته سپهری استخدام از میان واجدان شرایط با مقاطع تحصیلی لیسانس و بالاتر است و قرار است در ماه های آتی نیاز استان احصا شده و به وزارت خانه اعلام شود.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی استخدام برای مقطع پیش دبستانی است، اضافه کرد: استخدام از طریق آزمون انجام خواهد شد و افرادی که از آزمون ورودی قبول شوند با گزینش و مصاحبه مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در عین حال تاکید کرد: بعد از گزینش نهایی فرد به مدت یک سال دوره کارورزی در دانشگاه فرهنگیان را سپری خواهد کرد و سپس مشغول به کار خواهد شد.

سپهری این دوره را با هدف مهارت آموزی معلم دانست و گفت: زمان دقیق آزمون استخدامی از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش و سایت های استانی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار