تابناک کهگیلویه وبویراحمد
خطبه های نماز جمعه امروز چرام ، جدا از بسته خبری خطبه های استان پوشش داده شده است آنهم به دلیل موضوع پیش آمده در خصوص نامه ای که یکی از سایت های محلی از طرف مردم
کد خبر: ۶۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 31 July 2015

خطبه های نماز جمعه امروز چرام ، جدا از بسته خبری خطبه های استان پوشش داده شده است آنهم به دلیل موضوع پیش آمده در خصوص نامه ای که یکی از سایت های محلی از طرف مردم (از قول سایت مذکور) در اعتراض به سخنان امام جمعه این شهر درخصوص مسائل فرهنگی انتشار داده بود.

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور وزیر امور خارجه فرانسه در کشورمان، اظهار کرد: آنچه این سفر را از سفرهای دیگر برجسته کرده و پرداختن به آن را ضروری، نقش فرانسه در گروه 1+5 و گذشته این کشور در تجارت با جمهوری اسلامی است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: در سال 1365 ماجرایی اتفاق افتاد و آن هم ورود خون‌های آلوده به ایدز بود که در زمان نخست وزیری همین وزیر خارجه امروز فرانسه بود.

وی افزود: ماجرا آنجا تلخ‌تر می‌شود که بعدها مشخص شد آقای فابیوس از آلوده بودن این خون‌ها آگاه بوده است، این خون‌های آلوده به حدود 970 نفر از هموطنان تزریق و آنان را آلوده به این بیماری کرد که تاکنون هم هیچ غرامتی پرداخت نکرده‌اند.

طزری با بیان اینکه کشور فرانسه در مذاکرات هسته‌ای بسیار سخت عمل کرد، به طوری که در ژنو 5 به خاطر زیاده‌خواهی‌های فرانسوی‌ها، مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسید، عنوان کرد: رئیس جمهور فرانسه در حین مذاکرات اعلام کرد که فابیوس در مذاکرات نماینده اسرائیل هم هست.

وی تبیین کرد: صنعت خودروسازی ما ضررهای بسیاری از بدعهدی و بدقولی فرانسوی‌ها دید، چراکه هرگاه خواستند، قرارداد بستند و هرگاه خواستند وسط کار، کار را رها کردند و رفتند.

خطیب جمعه چرام متذکر شد: حال سئوال این است که چرا وقتی رئیس جمهور محترم، نماینده خود در سازمان ملل را معین کردند و آمریکایی‌ها به خاطر اینکه وی در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشته، از دادن ویزا به او خودداری کرد، چرا به همین راحتی وزیر امور خارجه فرانسه پذیرفته شد و از او استقبال به عمل آمد.

طزری با اشاره به این مطلب که فرانسه برای اینکه بازار ایران را از دست ندهد و از رقبای خود جا نماند بلافاصله بعد از مذاکرات هسته‌ای به ایران آمد تا دوباره صنعت خودروسازی را به دست گیرد، گفت: البته آنها می‌گویند آمده‌ایم که در ایران ایجاد اشتغال کنیم، اما حقیقت آن است که آمده‌اند شرکت‌های خودروسازی خود را از ورشکستگی نجات دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به سوءسابقه آنها بر مسئولان لازم است که در امتیاز دادن به کشورها، سابقه خصومت و دشمنی و همچنین سابقه تجاری آنان با جمهوری اسلامی را لحاظ کنند.

این مسئول فرهنگی در چرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس جمهور محترم و همچنین در خطبه‌های عید سعید فطر به یک مطلب اشاره کردند، گفت: معظم‌له فرمودند که این متن جامع مسیر قانونی خود را طی کند، قرار بر این است که مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی، متن جامع را بررسی و خطوط قرمزی را که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است را لحاظ کنند.

امام جمعه چرام خاطرشنان کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رفت که این موضوع را با دقت به پایان برسانند اما متأسفانه مجلس به تعطیلات رفت و فرصت بازنگری و بررسی را از دست داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام عنوان داشت: آنچه از مجلس به عنوان نمایندگان ملت انتظار می‌رفت این بود که به عنوان چشم بیدار ملت بر روابط و توافقات دولت طبق قانون نظارت داشته باشد و از حقوق ملت دفاع کند.

وی افزود: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که بنده در جزئیات مذاکرات دخالت نمی‌کنم و آنچه را که به ملت می‌گویم به مسئولان هم گفته‌ام، ایشان برای مذاکرات خطوط قرمزی معین کردند و تیم هسته‌ای را آزاد گذاشتند که با هر روش و شیوه‌ای که می‌خواهند با حفظ این خطوط قرمز مذاکره کنند، لیکن بعضی‌ها با یک توجیه غلط از این مسئولیت شانه خالی کردند و می‌گویند چون مذاکرات زیر نظر رهبر بوده است نیازی به بررسی ندارد.

طزری بیان داشت: این عده با این ترفند شانه از بار مسئولیت خالی کردند و نسبت به این امر مهم کوتاهی کردند که این عذر و بهانه آنان پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه چرام در ادامه به جنایات آل‌سعود در یمن اشاره کرد و با بیان اینکه اوج این جنایات حمله هوایی به مخاء در استان تعز صورت گرفت، تصریح کرد: بر اثر آن بیش از 70 تن به شهادت و بیش از 100 نفر مجروح شدند که اکثر این شهدا و مجروحان از غیر نظامی‌ها و زن و کودک بودند.

وی افزود: این جنایت به حدی تلخ بود که به جمعه سیاه مشهور شد و سازمان دیده‌بان حقوق بشر این حملات را جنایت آشکار جنگی نامید.

طزری ابراز کرد: آنچه راجع به این جنایت باید گفت این است که تجربه نشان داده و به وضوح ملاحظه شده که رژیم‌های درمانده از مقاومت در روزهای پایانی خود برای آنکه شکست خورده در مجامع بین‌المللی به حسب ظاهر معرفی نشوند دست به جنایت می‌زنند؛ کما اینکه رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب‌الله وقتی به شکست و پایان خط رسید برای آنکه شکست خورده معرفی نشود، در قانا جنایت کرد و در نوار غزه هم جنایاتی را مرتکب شد.

وی گفت: این جنایت رژیم کودک‌کش آل‌سعود نشان‌دهنده شکست در مقابل مقاومت مردم یمن بوده و آتش‌بس 5 روزه سرپوش گذاشتن بر این جنایت است.

*ما به فرهنگ مردم توهینی نکردیم

امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعکاس مطلبی در خصوص فرهنگ شهرنشینی مردم چرام در برخی سایت‌ها، بیان کرد: در یکی از سایت‌های غیررسمی که در دروغ‌پردازی سابقه دارد، مطلبی به نقل از ما با عنوان توهین به مردم چرام درج شد.

طزری با بیان اینکه این سایت یکسال تعطیل شده بود، شکایت‌های متعددی هم از آن صورت گرفته است و بعدها سابقه بیشتر این سایت گفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولاً این مطلب تکذیب شده است و دروغی بیش نیست، چراکه مسئولان شهرستان در آن نشست حضور داشتند و تماماً نظر دارند از مسئول این سایت شکایت شود و قطعاً شکایت شده و راه قانونی آن طی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این‌ها چیزی جز سیاسی‌بازی نیست و بعضی‌ها گوش شنیدن این صحبت‌های ما را در تریبون نماز جمعه ندارند.

خطیب جمعه چرام با تأکید بر این مطلب که اگر ما سخنی خلاف در نماز جمعه می‌گوییم به ما یادآور شود، عنوان کرد: اینکه سخنان امام جمعه به مذاق‌های برخی خوش نمی‌آید، مقصر ما نیستیم، امام جمعه خوب امام جمعه‌ای نیست که مطابق میل همه سخن بگوید، بلکه مسئولیت اصلی امام جمعه، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری است.

طزری با متذکر شدن این مطلب که اگر گمان می‌کنند با نشر این اکاذیب ما از کار خودمان دست می‌کشیم خیالی باطل است، گفت: مشی و خط ما همین است و اگر برخی گمان می‌کنند ما از مشی خود که همان تبیین فرمایشات معظم‌له است، کوتاه خواهیم آمد، کور خوانده‌اند.

وی افزود: نامه‌ای از طرف مردم چرام در کار نبوده، بلکه این نامه توسط یک شخص خاص نوشته شده است که بنده این مطلب را تکذیب کردم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه بحث آن نشست در خصوص جمع‌آوری احشام در چرام بود، خاطرنشان کرد: عده‌ای در شهرستان احشام خانگی دارند و ما در آن نشست گفتیم کسانی که گاو و گوسفند دارند، هنوز فرهنگ شهرنشینی برای آنان جا نیفتاده است و باید در این زمینه کار فرهنگی کرد.

طزری ادامه داد: در همان جلسه عنوان کردیم که از تریبون نماز جمعه به مردم بگوییم شهر جای نگهداری احشام نیست، بحث لباس محلی در آن جلسه مطرح نبود، ما گفتیم درست است شهرستان شدن حق مردم چرام بود، اما از نظر امکانات هنوز مانند یک دهستان بوده و ظاهر آن شهرستانی است.

وی با متذکر شدن این مطلب که با انتقاد مخالف نیست، اما به شرط گفتن حقایق، تأکید کرد: در این مکان مقدس اعلام می‌کنم هیچ توهینی به مردم چرام نکردم و بارها در جلسات هم عنوان شد که افتخار می‌کنم در بین مردم چرام هستم که اگر اینگونه نبود 7 سال در این شهرستان سکنی نمی‌گزیدم.

طزری در پایان گفت: به مسئولان استانی توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند انتخابات سالم و آرام در سطح استان صورت گیرد، باید جلوی سایت‌های غیرانسانی و دروغ پرداز را بگیرند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار