کد خبر: ۶۸۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 03 December 2018

بازگشایی یک نامه تاریخی مربوط به صد سال قبل/رونمایی از گزیده اسناد و تصاویر منحصر به فرد تاریخی

تابناک / یادمان از انقلاب مشروطه تا نهضت جنگل به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در عمارت میرزا کوچک خان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، امروز یازدهم آذرماه یادمان از انقلاب مشروطه تا نهضت جنگل به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان و به مناسبت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی آزاد مردان و اسوه های تاریخی و ملی شهر رشت بیان داشت: امروز باتوجه به بهم ریختگی وضعیت کار و مسائل اقتصادی استان و شهر رشت متاسفانه آنچنان که باید نمیتوان به مسائل فرهنگی پرداخت.

سید امیر حسین علوی با توجه به ضرورت اهمیت به فعالیتهای فرهنگی در این شهر تصریح کرد: احیای فرهنگ غنی این شهر وظیفه همگانی است. اما باید اذعان داشت که خاطرات مهندس شگفت بسیار دل انگیز بود و در زمان مدیریت وی در مسند شهرداری رشت شاهد اتفاقات خوبی در حوزه میراث بوده ایم.

وی افزود: اگر ما میخواهیم در این استان کارهای بزرگ در زمینه احیای فرهنگ انجام دهیم باید تمام تلاش خود را به کار بسته و از تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی به نحو مطلوب بهره ببریم.

ثبت چندین بنای تاریخی دیگر در شهر رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از ثبت چندین بنای تاریخی دیگر در شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: امروز مجموعه مدیریت شهری رشت شاهد سخت ترین دوران و مقطع زمانی مدیریت شهری است، اما با این وجود تمامی اعضای شورای اسلامی شهر رشت سعی در ارائه بهترین خدمات هستند.

یادمان میرزا کوچک خان

حفظ بنای تاریخی خانه میرزا نتیجه تلاش و زحمات شورای اول است

محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در سخنانی بیان داشت: با توجه به ضرورت حفظ و احیای بناهای تاریخی باید گفت که زحمات و تلاش شورای اول شهر رشت نبود هیچگاه این مکان تاریخی به جا نمی ماند.

عاقل منش با قدردانی از تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: با وجود اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری متولی حفظ این بناست است، اما امروز با همت علاقه مندان این شهر توانستیم اثار ارزشمندی از شهر رشت را در روز بزرگداشت میرزای بزرگ به نمایش بگذاریم.

این مراسم با رونمایی از گزیده اسناد و تصاویر منحصر به فرد تاریخی و بازگشایی یک نامه تاریخی مربوط به صد سال قبل از مجموعه حسن اکبری همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار