کد خبر: ۶۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 29 July 2015
تولید 10 میلیون تن محصولات صنعتی در گیلان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان از تولید سالانه 10 میلیون تن انواع محصولات صنعتی در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: تولید 10 میلیون تن محصولات صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان پیش از ظهر امروز در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه گیلان دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود اظهار کرد: بندر انزلی در تمام دنیا شناخته شده است.

وی به وجود درصد بالای تحصیلکرده‌ها در گیلان اشاره کرد و افزود: 35 درصد از فارغ‌التحصیلان استان بیکار هستند و این روند در حال کاهش است.

اصغریان از کاهش سه درصدی بیکاری از سال گذشته تاکنون در گیلان خبر داد و بیان کرد: ایجاد واحدهای صنعتی در توسعه و کاهش بیکاری در استان حائز اهمیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با مصوبه‌ای استان را از احداث صنایع بزرگ از سال 63 منع کرد، خاطرنشان کرد: سال 87 با رفع محدودیت مذکور وضعیت گیلان بهبود پیدا کرده و اکنون رتبه 13 را در کشور کسب کردیم.

وی از ظرفیت ایجاد شده سالانه 800 هزار تن ذوب فولاد در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه 3.5 میلیون تن ظرفیت تولید نورد فولاد در استان است.

اصغریان با اشاره به اینکه گیلان در بخش‌های مختلف متوازن رشد نکرده است، تصریح کرد: تولید محصولات صنعتی استان به 10 میلیون تن در سال رسیده اما حمل و نقل هم‌زمان رشد نکرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان به کمبود منابع مالی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: تمام منابع بانکی گیلان تنها برای صنایع فولاد گیلان کافی نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه منابع معدنی در گیلان ایجاد شده است، یادآور شد: مزیت‌های بسیاری در مورد صنایع غیر فلزی در استان وجود دارد.

اصغریان کشوری سی.آی.اس را از ظرفیت‌های خوب برای گیلان خواند و اظهار کرد: وجود کشورهای حاشیه دریای خزر بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه صنعتی در استان ایجاد کرده است.

این مسئول، بر توانمندسازی سازمان نظام مهندسی معدن در گیلان تاکید کرد و گفت: استفاده از منابع معدنی نیازمند کمک ویژه به این بخش است.

به گزارش فارس، سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران ششم و هفتم مرداد ماه جاری در دهکده ساحلی بندر انزلی در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار