کد خبر: ۶۷۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 13 November 2018

میشل اوباما، بانوی سابق آمریکا در کتاب جدیدش نوشت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ حتی برای لبخند زدن تلاش هم نکرده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ میشل اوباما در کتابش تحت عنوان “زیبنده” نوشته است، حس شادی‌ای که در دو دور مراسم تحلیف همسرش باراک اوباما احساس می‌کرد، در ژانویه ۲۰۱۷ زمانیکه دونالد ترامپ سوگند یاد می‌کرد، از دست داد.

میشل اوباما در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: شاید کسی در دولت اوباما گفته باشد که این نمایش بدی است. اینکه مردم می‌بینند بیانگر واقعیت یا ایده‌آل‌های این رئیس‌جمهوری نباشد. من با درک این مساله خودم تصمیم گرفتم. من حتی برای لبخند زدن هم تلاش نکردم.

خبرنگار ای‌بی‌سی در ادامه به این نکته اشاره کرد که خانواده اوباما عمدتا از زمان ترک کاخ سفید از انتقاد از ترامپ اجتناب کرده‌اند. اوباما گفت: قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم که فرمانده کل قوا بودن سخت است. شما باید نظم داشته باشید. شما باید مطالعه کنید و اطلاعات داشته باشید. شما باید تاریخ بدانید. شما باید مراقب کلماتتان باشید. اما رای‌دهندگان این تصمیمات را گرفتند و زمانیکه رای‌دهندگان حرفشان را زده‌اند، ما باید با آن کنار بیاییم.

بانوی اول سابق آمریکا در کتاب جدیدش با انتقاد از دونالد ترامپ نوشته است که هرگز فراموش نمی‌کند که چطور ترامپ تئوری توطئه‌ای علیه محل تولد همسرش به راه انداخته بود. میشل اوباما نوشته است: تمام این چیزها دیوانه‌کننده و با نیت شوم بود. قطعا تاکید آن بر تعصب و بیگانه‌هراسی کاملا آشکار بود. اما این کاری بسیار خطرناک و عامدانه برای تحریک کردن بود.

او ادامه داد: چه اتفاقی می‌افتد اگر یک روان‌پریش تفنگش را پر کند و به سمت واشنگتن براند؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر آن شخص دنبال دختران ما باشد؟ دونالد ترامپ با آن اظهارات بی‌مهابای خودش، امنیت خانواده مرا به خطر انداخت و برای همین هرگز او را نمی‌بخشم.

میشل اوباما در برنامه صبح بخیر آمریکا همچنین فاش کرد، گمان نمی‌کرده است همسرش در سال ۲۰۰۸ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شود چون حس می‌کرد کشورش آمادگی ندارد. او با اشاره به کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۸ گفت توهین‌هایی که به او شد “دردآور” بود و حس میهن‌پرستی او زیر سوال رفت.

بانوی سابق آمریکا همچنین گفت که ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید با او تماسی نداشته است. او در پاسخ به اینکه آیا عملکرد ملانیا ترامپ خوب است، گفت رویکردهایش با او کاملا متفاوت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار