تابناک: اهدای عضو از افراد مبتلا به مرگ مغزی در سه ماه نخست امسال در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 26 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی استان اصفهان گفت: تعداد موارد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سه ماه نخست پارسال در این استان 9 نفر بود که امسال این تعداد به 13 نفر رسید.

مریم خلیفه سلطانی با بیان اینکه امسال با استقبال بیشتر و بهتر خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو روبرو بودیم افزود: ترویج این اقدام خداپسندانه، مرهون اطلاع رسانی و فرهنگسازی صورت گرفته در این زمینه است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا امروز 19 مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شده است ، گفت: چهار مورد نیز اهدای عضو از طرف بیماران مرگ مغزی شهرکرد و یک مورد اهدای عضو از یک بیمار مرگ مغزی از یزد امسال در اصفهان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال فقط پیوند کلیه و کبد از موارد اهدای عضو در استان اصفهان صورت گرفته و موردی از پیوند قلب یا بافت نداشتیم.

به گفته وی مهمترین دلیل عدم اهدای عضو قلب ، مناسب نبودن شرایط قلب بیمار مرگ مغزی یا گیرنده عضو پیوندی است.

خلیفه سلطانی گفت: با افزایش آمار اهدای عضو از طرف بیماران مرگ مغزی، تعداد پیوندهای کلیه در استان اصفهان از محل اهدای عضو نسبت به تامین از محل فروش کلیه بیشتر شده است.

وی به آخرین مورد اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در استان اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: با ایثار خانواده یک بیمار مرگ مغزی به نام اصغر عزیزی دستگردی و رضایت به اهدای اعضای وی، سه بیمار نیازمند پیوند، فرصتی دوباره برای زندگی یافتند.

وی ادامه داد: این مرد 42 ساله بر اثر تصادف در مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی بستری و دچار مرگ مغزی شده بود و دو کلیه و کبد نامبرده جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

پارسال ۳۶ نفر در استان اصفهان برای اهدای عضو، تحت عمل برداشت اعضا قرار گرفتند.

به گفته پزشکان، اعضا قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست.

علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار