حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی فرمودند: ملت ما و ملت عراق و مردمان زیادی از ملتهای دیگر در تدارک حماسه‌ی بزرگ اربعین هستند.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 04 October 2018

به گزارش تابناک : رهبر معظم انقلاب، صبح امروز(پنجشنبه ۱۲ مهرماه) در اجتماع یکصدهزار نفری بسیجیان استان تهران و البرز در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

محورهای مهم بیانات رهبر انقلاب بدین شرح است:

ایام بسیار مهم بعداز عاشورا است؛ در واقع ایام حماسه زینبی است. در چنین روزهایی مسیر کربلا و کوفه و شام و بعداز آن مدینه، مسیر حرکت نورانی پرشکوه حماسی زینب کبری و حضرت امام سجاد و بقیه‌ی اسرای عاشورا است. اینها که توانستند با این حرکت خود ماجرای عاشورا را ابدیت ببخشند، آن را دائمی و زوال ناپذیر کنند.

 ما هم امروز در چنین روزهایی احساس ارتباط قلبی بیشتری با آن شهیدان عظیم‌الشأن می‌کنیم، اربعین هم در پیش است. ملت ما و ملت عراق و مردمان زیادی از ملتهای دیگر در تدارک حماسه‌ی بزرگ اربعین هستند. حماسه‌ اربعین یک پدیده‌ی فوق العاده‌ای است که به لطف و فضل الهی در هنگامی که دنیای اسلام نهایت نیاز را به اینچنین حماسه‌ای دارد، به وجود آمده است.

یاد سرور شهیدان را در دلهای خودمان در ذهن خودمان مغتنم می‌شماریم و عرض می‌کنیم:
ای صبا ای پیک دور افتادگان
اشک ما بر خاک پاک او رسان...

این اجتماع عظیم امروز و این جمعیت جوان و پرشور و بسیجی، یادآور اجتماع در همین عرصه و ورزشگاه در دهه 60 است که آن جوانها رفتند و به پیروزی رسیدند و ان‌شاءالله شما هم در عرصه‌هایی که در پیش رو دارید به پیروزی کامل خواهید رسید.

- این جلسه بزرگ در موقعیت بسیار حساسی تشکیل شده است. موقعیت کشور، موقعیت منطقه و جهان، موقعیتهای حساسی است؛ بخصوص برای ما ملت ایران.

- حساسیت از این جهت که از یک طرف عربده‌کشی‌های سران استکبار و سیاست‌های آمریکای جهان‌خوار و از یک طرف قدرت‌نمایی جوان‌های مؤمن و پیروزی‌های پیاپی در میدان‌های مختلف و از یک طرف مشکلات اقتصادی کشور و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور و از طرفی حساس شدن و به تکاپو افتادن نخبگان کشور که این وضعیت آنها را حساس کرده و به تکاپو و تلاش فکری و عملی وادار کرده است.

- کشور بخاطر وجود مشکل از خمودگی و بی عملی درآمده است و خیلی‌ها که فقط تماشاگر بودند امروز احساس وظیفه میکنند و سرگرم تلاش می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار