شهردار رشت:
خبرگزاری تسنیم: شهردار رشت گفت: هزینه احیای رودخانه‌های شهر رشت بیش از ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.
کد خبر: ۶۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 23 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی ثابت قدم عصر در نشست هم اندیشی ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهرود در جمع تعدادی از نمایندگان شورای شهر، مسئولان شهری و اصحاب رسانه، با بیان اینکه مطالعات در زمینه ساماندهی این رودخانه ها تقریبا" به حد مطلوب رسیده است، اظهار داشت: در این مورد هیچ نیازی به مشاوران خارجی نداریم و نمی‌خواهیم 2 یا 3 سال دیگر زمان را از دست بدهیم.
وی گفت: در مساله ساماندهی این رودخانه ها با مسائلی همچون معضل شیرابه‌های زباله در منطقه سراوان، فاضلاب شهری، فاضلاب بیمارستانی، تصفیه خانه‌های محلی، شهری و صنعتی، طرح تفکیک زباله از مبداء، تعطیلی گاراژهای غیرمجاز زباله و همچنین طرح زباله سوزی  روبه‌رو هستیم.
شهردار رشت با اشاره به اینکه مردم ما به ویژه در ایام تعطیلات با ایجاد زباله درمحیط زیست، این نعمت الهی را به نعمت تبدیل می‌کنند تصریح کرد: روزانه بیش از 600 تن زباله در روز به منطقه سراوان منتقل و شیرابه های حاصل از آن نیز به رودخانه های شهربه ویژه گوهررود و زرجوب نفوذ می‌کند.
ثابت قدم تصریح کرد: حل تمام این چالش‌ها و معضلات بر سر راه ساماندهی این دو رودخانه به اقتصاد شهرمربوط می‌شود و مساله اصلی درحل این مشکلات منابع مالی است و بدون منابع مالی و بدون جمع‌بندی تمام این طرح ها نمی‌توانیم ادعای حل مساله را داشته باشیم.
شهردار رشت، هزینه احیاء این رودخانه ها را بیش از 20 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه محرک برگزاری این مراسم شد، اختصاص یافتن اعتباری به شهر رشت مبنی بر ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود در سفر اخیر ریاست جمهوری به گیلان بود که بودجه مربوطه به آب منطقه ای رشت تخصیص پیداکرد.
وی با بیان این‌که اگرمنابع مالی موجود بود، مساله فاضلاب شهری هم تاکنون به جایی می‌رسید تصریح کرد: این تضادها ناشی از این است که هنوز در استان گیلان از لحاظ مدیریتی هماهنگی وجود ندارد و جنگ قدرت بر سر این مسائل نمی‌تواند معنایی داشته باشد.
ثابت قدم اعلام کرد: مطالعات در این زمینه در مراحل پایانی کار است و افزود: برای اینکه این بحث از حالت شعاربه حالت کاربردی درآید باید حمایت شورای شهر رشت و همچنین حمایت رسانه ها را در این امرخطیر داشته باشیم.
درپایان این نشست تعدادی از مسئولین شهرداری و چند نفر از اعضای شورای شهر رشت به بررسی معضلات و مشکلات مربوطه پرداختند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار