عدم وجود ایمنی ساختمان های بلند مرتبه منطقه 22 ، امری است که قربانیان جانی و مالی می گیرد و سکوت شهرداری منطقه سوالی است که این روزها مطرح است.
کد خبر: ۶۵۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 09 September 2018

به گزارش تابناک : طی ماه های اخیر، منطقه 22 تهران دستخوش حوادث بسیاری بوده است؛ آتش سوزی ساختمان بلند مرتبه پارامیس در منطقه 22 تهران هر چند با مداخله به موقع نیروهای آتش نشانی تبدیل به یک حادثه تلخ و ناگوار تبدیل نشد اما تبعات مالی و روانی بسیاری داشت و ممکن بود به پلاسکو 2 مبدل بشود؛ اما روز گذشته 6 نفر جان خود را در پی سقوط آسانسور و پس از آن فروریختن دیواره ها از دست دادند.

ساعت ۲۰:۲۸ حادثه سقوط یک دستگاه بالابر در یک ساختمان در حال ساخت در خیابان معیاد غربی در نزدیکی دریاچه چیتگر سقوط می‌کند. این بالابر از طبقات بالا به طبقه منهای ۴ سقوط کرده و دیواره‌ها به تخریب شده است،‌ آتش‌نشانان عملیات را آغاز کرده و تلاش می‌‌کنند تا آوار را تخلیه کنند. تاکنون شش نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند، این عملیات همچنان ادامه دارد
حال با ساخت و ساز عظیم در این منطقه این سوال مطرح است که چه کسی متولی ایمنی ساختمان سازی های بدون ایمنی این منطقه می باشد؟


حساسیت این نظارت زمانی احساس می شود که در طول سال های اخیر ساخت و سازهای بی رویه و خارج از قاعده و قانون طرح جامع و تفصیلی منطقه 22 انجام شد که بسیاری از این ساختمان ها حتی اقدام به دریافت پایان کار و تاییدیه ایمنی از سوی سازمان آتش نشانی نکرده اند. همچنین بسیاری از این برج ها در منطقه مذکور حتی به صورت نیمه کاره رها شده است و همین مساله نیز در آینده ای نه چندان دور مشکلاتی را در موضوع تامین ایمنی ساکنان این محدوده به وجود می آورد که از این منظر نیاز است توجه جدی شود.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار