فرماندار لاهیجان با انتقاد از سازمان چای:
خبرگزاری تسنیم: فرماندار لاهیجان با انتقاد از سازمان چای گفت: بهای خرید برگ سبز چای هنوز پرداخت نشده است و پنجاه درصد از چایکاران وام به‌زراعی خود را دریافت نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 21 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان،کاظم کسرایی امروز در جلسه‌ای در فرمانداری این شهرستان، با بیان اینکه بارش نزولات آسمانی، طراوت و سرزندگی را بین چای‌کاران افزایش داده است، اظهار داشت: امیدواریم این بارش‌ها افزایش برداشت چای نسبت به سال‌های گذشته را رقم بزند.
وی با اعلام اینکه شعار اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و در جهت پیشرفت و توسعه با توجه به امکانات و اعتباراتی که داریم تلاش می‌کنیم، افزود: طی 9 ماه آینده 9 پروژه اقامتی در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.
کسرایی با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان‌های مهم گیلان و کانون توجهات است، گفت: در ایام تعطیلات شاهد ورود گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این شهر بودیم و یقینا"در آینده نیز افزایشی بیش از این در ورود گردشگر خواهیم داشت.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه اعتباراتی از سال گذشته باقی مانده و امسال هم به پروژه‌ها از محل استانی و محلی اختصاص می‌یابد، افزود: امیدواریم بتوانیم برای توسعه کسب و کار که استان گیلان در رونق کسب وکار رتبه خوبی به دست آورده است، موثر باشیم.
وی با اشاره به پروژه های بزرگ در حال اجرا در لاهیجان با بیان اینکه راه بام سبز به دریا در حال اجرایی شدن است و منطقه ویژه اقتصادی که پروژه ملی و استانی است، در آینده نه چندان دور به فعل در می‌آید، افزود: وجود ساحل، جنگل و جلگه، شهرستان لاهیجان را در زمینه گردشگری جزء 14 نقطه نمونه کشوری قرار داده است.
کسرایی با اشاره به تلاش‌های مسئولین شهرستانی در خصوص خشکسالی و توزیع عادلانه آب برای مزارع با بیان اینکه همه تلاش کردند تا لاهیجان کمترین خسارت را داشته باشد، اعلام کرد: البته طی دو روز گذشته شاهد بارندگی و بارش نزولات آسمانی بودیم که دغدغه کم آبی را برطرف کرده است.
فرماندار لاهیجان با بیان اینکه اگر بخواهیم محصول استراتژیک چای را حمایت کنیم، لازم است اعتماد چای‌کاران را نسبت به دولت افزایش دهیم، اظهار کرد: در خصوص وام به‌زراعی که چای‌کاران با این وعده باغات خود را اصلاح کردند، هنوز کاستی‌های زیادی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بنابر نظر و آمار خود سازمان چای، 3 هزار هکتار از باغات چای رها شده امسال احیا شده است، گفت: اگر بخواهیم این رقم را افزایش دهیم، نیازمند راهکارهایی هستیم و باید با اجرای قانون و تعهدات خود نسبت به کشاورزان، اعتماد آنان را افزایش دهیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار