یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در پذیرایی‌های دولتی و در نهادهای وابسته به دولت از میوه‌های وارداتی مانند موز استفاده کنیم چرا که اکثر میوه‌ها را می‌توانیم در داخل تولید کنیم.
کد خبر: ۶۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 29 July 2018

به گزارش تیترشهر : اصغر سلیمی  اظهار کرد: امسال را سال حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نام‌گذاری کردیم، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم در پذیرایی‌های دولتی و بخش‌های وابسته به دولت هنوز از میوه‌های وارداتی مثل موز استفاده می‌شود و این امر با توجه به قیمت موز که دو برابر شده است به صرفه نیست.

وی افزود: ایران چهار فصل است به همین دلیل می‌توانیم میوه‌های بسیار خوبی را به عمل بیاوریم. در پذیرایی‌ها همیشه موزهای وارداتی استفاده می‌شود، اما کسی هم زیاد این میوه را تناول نمی‌کند. با واردات موز که قیمت آن افزایش پیدا کرده است ارز زیادی صرف می‌شود به همین دلیل به رییس جمهور تذکر دادیم که در پذیرایی‌ها از میوه‌های وارداتی استفاده نشود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه اکثر میوه‌ها را می‌توانیم در داخل تولید کنیم و لازمه این کار این است که از کشاورزان حمایت لازم انجام شود. نباید پول بیت‌المال را صرف میوه‌هایی کنیم که در پذیرایی‌ها استفاده چندانی ندارد.

سلیمی تصریح کرد: حتی موز را هم در داخل تولید می‌کنیم و در زاهدان و بندرعباس این محصول به عمل می‌آید هر چند این موزها به بزرگی موزهای وارداتی نیست، اما خوشمزه‌تر از موزهای خارجی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: میوه‌های وارداتی هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند و اگر در مجالس از میوه‌های داخلی استفاده کنیم پولی که برای خرید این میوه‌ها صرف می‌شود به جیب کشاورزان می‌رود و در نتیجه از تولید داخل حمایت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار