گاهی با خود فکر می کنم که کدام علائم حیاتی را در میان اصلاحات کهگیلویه بیان کنیم که نشان از زنده و پویا بودن این جریان در کهگیلویه بزرگ داشته باشد!
کد خبر: ۶۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 24 July 2018

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
گاهی با خود فکر می کنم که کدام علائم حیاتی را در میان اصلاحات کهگیلویه بیان کنیم که نشان از زنده و پویا بودن این جریان در کهگیلویه بزرگ داشته باشد! 
واقعیت این است که این جریان در هیچ نقطه‌ای که سیاسیون و نخبگان بی شمار این جریان آماده مطرح شدن و نتیجه‌گیری از آن همه تلاش پر حرارت را داشتند ، موفق نبود و در کمال ناباوری از گردونه سیاست کهگیلویه ، به راحتی آب خوردن حذف شدند آن هم به گونه ای که در شآن هیچکدام از نخبگان سیاسی این حوزه نبود!
 در ماجرای انتخابات‌ های متعدد ، جریان ریشه دار با نخبگان خوب سیاسی و فرهنگی همیشه آویزان یک چهره قدر غیرسیاسی بودند ، گاهی از موحد معامله گر شکست می خوردند و گاهی با ائتلاف با عدل هاشمی ، نخبگان خود را سنگ روی یخ کرده اند!
شاید اوج موفقیت اصلاحات کهگیلویه را در زمان عدل هاشمی اصولگرا دیده باشیم ! به گونه ای که تنها زمان بر منصب نشستن برخی چهره های نخبه اصلاحات در همین دوره بوده باشد که آنهم با استفاده از چشم پوشی عدل هاشمی از مدیریت نیرو‌های جریانی نزدیک به خود از این پست و مقام ها بوده است نه از قدرت نفوذ «منطقیان و لاهوتی»!
 پس از جداشدن حوزه انتخابیه کهگیلویه از گچساران و سپردن مدیریت جریان اصلاحات از حاج بهرام تاجگردون به دست لاهوتی و منطقیان، بر عکس آنچه که همگان در خصوص یک رهبری خوب و مقتدر ، انتظار داشتند ، مدیریت جریان اصلاحات وارد بازی های احساسی و قومیت گرایانه دو لیدر که خود را اکنون لایق تر از دیگران برای به سرمنزل مقصود رساندن اصلاحات و اصلاح طلبان می دانستند ، شد. اما از همان روزهای جدایی دو حوزه گچساران و کهگیلویه از هم مسائلی بوجود آمد که باعث شروع تنش و دودستگی کامل بین دو لیدر کهگیلویه ای اصلاحات شد.
آن روزها برخی معتقد بودند که بین جریان لاهوتی و بهرام تاجگردون مشکلاتی بوجود آمد که دلیل آن یک تقاضای تحقیر کننده جریان اصلاحات کهگیلویه بود و لاهوتی به شدت مخالفت کرد و کار به جدل های بیشتر انجامید. نقل است که پس از تفکیک این دو حوزه ، بهرام تاجگردون خواستار کاندید شدن یک خانم از بستگان خود در حوزه کهگیلویه و حمایت منطقیان و لاهوتی از وی بود که البته با واکنش تند لاهوتی مواجه شده و وی این تقاضای بهرام تاجگردون را تحقیر آمیز برای حوزه کهگیلویه خوانده است . در آن زمان خبری از شبکه های اجتماعی یا رسانه های تاثیرگذار نبود اما آنچه شفاها برخی اعلام کردند این نقل بوده است. 
البته وجود اختلاف در همان ابتدای جدایی را منطقیان در یک گفتگو بیان کرده است . وی اشاره به این داشته است که "تا زمان وجود تاجگردون درکهگیلویه مشکلی با هم نداشتیم اما پس از جدایی دو حوزه ، لاهوتی جلسات جداگانه ای گرفت و وقتی قرار شد که من یا سید رضا توفیق رهبری جریان را برعهده بگیریم و کاندیدا شویم وی مخالفت کرد". این قرائت وجود اختلاف از طرف منطقیان نشان دهنده زمان شروع است اما دلیل از طرف منطقیان مربوط به مورد بالا است ولی از طرف لاهوتی تاکنون موضع گیری دلیل شروع اختلافات بیان نشده است . تنها چیزی که به عنوان دلیل ساز جدایی و مخالفت لاهوتی بیان شده که آن هم تاکنون تایید نشده است مربوط به همان انتظار تاجگردون برای معرفی شخصی از بستگان خود برای حوزه کهگیلویه است.
 ماجراهای سیاسی دو دهه پیش تاکنون تفاوت های زیادی در شکل و محتوا پیدا کرده است . اکنون جریان اصلاحات دارای نخبگانی است که اگر بگوییم در طراحی و برنامه ریزی ، سیاسیون دهه ی اول انقلاب به گرد پای آن ها هم نمی رسند چیزی به گزافه نگفته ایم اما متاسفانه همه ی این نخبگان در سایه ی اختلافات این دو لیدر اصلاحات نتوانسته اند رشد کنند و متاسفانه بیشتر آنان دوره مهم و تاثیرگذار جوانی خود که می توانستند با انگیزه و تاثیرگذار در توسعه منطقه باشند را پشت سر گذاشته و حوصله ورود به عرصه سیاسی را نداشته باشند و باز هم باید گفت متاسفانه برخی از این افراد فقط به سمت انتقاد و نق زدن رفته اند و عملا خاصیت تاثیرگذاری خود را از دست داده اند!
سوال دیگری که همیشه ذهن را درگیر می کند این است که چرا نخبگان جریان اصلاحات کهگیلویه که همیشه ادعای روشنفکری و آگاه بودن به علم روز را دارد تاکنون حتی یکبار اعتراضات خود را در قالب مباحث اقتصادی یا فرهنگی بیان نمی کند و همیشه محصور تفکر سیاسی آن هم در قالب سهم خواهی است ؟! آیا واقعا نخبگان این جریان فقط حرف می زنند و هیچ ایده ای در پشت سخنان خود ندارند؟ یا اینکه این دو لیدر اصلاحات فقط حرف زدن از جدل های سیاسی را به این نخبگان قالب کرده اند؟ 
در واقع باید بپذیریم که بهترین مغزهای این استان متعلق به حوزه کهگیلویه بزرگ بوده است اما متاسفانه درگیر دو بازی سیاسی ، یکی جنگ و جدل های عجیب اصلاحات و اصولگرا و دیگری جنگ و جدلی شدیدتر بین دو گروه قومی قبیله ای اصلاحات ، شده است. به همین دلیل باید گفت :از دیگ «لاهوتی و منطقیان» آبی برای نخبگان اصلاحات جوش نمی آید!
محمدی
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
France
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
بیچارمون کردن ! وجدانا یک دوره کلا نه موضع بگیرند و دخالت ، ببینید اصلاحات چگونه موفق میشه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
موحد معامله گر نبود ه ونیست اگر اهل معامله بود مثل دوستان شما امروز درمانده نبود
معامله گر
|
United Kingdom
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
وجدانا عدل هاشمی و موحد هردوتاشون معامله گر سیاسی هستند اما این دونفر ساده هستند سیاسی نیستند راحت فریب می خورند!
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
علت بد بختی وعقب ماندگی کهگیلویه همین دو نفرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
موحدمعامله گرنبود مردی سیاس ومقتدر بود که متاسفانه بانامردی بعصی از دوستانش ومشکلات پیش آمده دیگر نتوانست به مجلس راه پیداگند تاجگردون هم خوب فهمید مدعیان رهبری کهگیلویه به اندازه یه خانم عرضه ندارن لذا این پیشنهادروداد
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
* نظر:
موحد معامله گر نبوده?
موحی دور قبل انتخابات با ارسال پیغام و پسغام و حتی تماس مستقیم با دکتر کامرانی روزی که قرار بود در قلعه ریسی سخنرانی کند التماس نکرد که هرچه میخوای بهت میدم و هر پستی که میخوعی فراتر از آن را برات مهیا میکنم وربیا انصراف بده و عز هوعدارانت و جریان فکریت بخواه که از من حمایت کنند و قول شرف میدم که در دور بعدی هم حاضر نشوم و عملا از شما حمایت میکنم ولی بزار این دور که رقابت حیثیتی است من پیروز بشم و عدل را زمین بزنم و...
حالا شمای بی خبر قسم ایشان را میخورید?
صددرصد شما عز منتفعین و منتسبین به موحد هستید.
ولی بنازم دکتر لاهوتی را که این پیشنهاد بی شرمانه ی شما را رد کردند و به کامرانی گفتن کعری به این چنین پیشنهاداتی نداشته باش و برو روی سن و سخنرانیت را انجام بده مثل اینکه چنین چیزی تاکنون نشنیدی.
و گفتند بنده اگر معامله گر بودم تاکنون اینجور نبودم و ...
بهلول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
ریشه تمام فسادها ورانتخوار در مجلس حضور امثال موحد وعدل می‌باشد که صرفا بدنبال رانت برای پیمانکاران ودلالان هستند
چرام فراموش شده
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
سلام دوستان اول جواب دوستی که از اقوام درجه یک لاهوتی هست رابدهم که حاج بهرام را نمبشه اینطور بهش خدشه وارد کرد..چرا؟چون تاجگردون بدون هیچ ذلیلی کاری نمیکرد...چه برسه به مطرح کردن اقوامش برای نمایندگی...لاهوتی اگه لاهوتی شد بواسطه حاج بهرام بود ...در ثانی زمانی ایشان فرماندار گچساران بود ووقت رفتن به منزل حاجی ماشینشو سه کوچه اونطرفتر پارک میکرد از ایشون ناامید شدند....درادامه اگه کمی وجدان وانصاف دارید برید ببینید استاد اول شروع به جدایی طلبی کرد یا منطقیان....درآخر برید بپرسید کی و چقدر از ....پول گرفتن.در انتخابات گذشته..دراخر خواهشا تهمت وافترا به حاج موحد وحاج عدل نزنید. موفق باشید
جلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
این بندگان خدا که رد صلاحیت شدند و کسی که بتواند آرا مردم را جذب کند هم در بین تائید صلاحیت شدگان وجود نداشت و ندارد.منطقیان هم چندین بار تا حالا اعلام کرده که حاضرم با حضور تمام رسانه ها،با لاهوتی مناظره کنم تا دلایل انشقاق در کهگیلویه مشخص شود اما لاهوتی فقط سکوت کرده و حاضر نیست.دردور قبل هم آقای لاهوتی پایش را در یک کفش کرد و گفت بجز کامرانی از هیچ گزینه دیگری حمایت نمیکنم و یک مجمع تشکیل شد که متشکل از 28 نفر بود.
14 نفر را لاهوتی معرفی کرد و 14 نفر را هم منطقیان.
نمایندگان منطقیان هم از همه حوزه ها و اقوام بودند.از بهمئی و طیبی و بویراحمد و...اما آقای لاهوتی حتی یک نفر از بویراحمد را هم به نمایندگی در مجمع نفرستاد.
آقای منطقیان به نمایندگان خودش گفت که بروید و در برابر خدا،قران و وجدانتان،هرکس را که میدانید شایسته تر است انتخاب کنید.اما لاهوتی به هم 14 عضو نماینده اش گفت که فقط به یک نفر رای دهید.حتی یک نفر را مامور کرد که رای افراد را چک کند.مجمع هم چندین جلسه گرفت.ولی جلسه آخر،چهار نفر از نمایندگان منطقیان را دعوت نکردند و به جلسه راه ندادند و رای گیری کردند.....حرف بسیار است.بهتر است در بیان مسائل،خدا را در نظر بگیریم و حق گو و حق طلب باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار