استاندار همدان گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستور لازم برای شتاب بخشی در تکمیل راه آهن همدان - تهران و بهره برداری این طرح تا یک ماه آینده را صادر کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ 05 July 2018
 استاندار همدان گفت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستور لازم برای شتاب بخشی در تکمیل راه آهن همدان - تهران و بهره برداری این طرح تا یک ماه آینده را صادر کرده است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت که به همراه نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار داشتند، افزود: در این دیدار همچنین مقرر شد، عملیات اجرایی طرح راه آهن ملایر - همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی تا آخر تیر ماه جاری آغاز شود.

وی با بیان اینکه به منظور بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی استان همدان ۵۰ میلیارد ریال به این بخش تخصیص یافت افزود: بر اساس دستور وزیر راه، جاده روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین تصمیم‌های لازم برای کمک به طرح‌های راه و شهرسازی از جمله جاده مرادبلاغی قهاوند و همدان از طریق آزاد راه؛ چهار بانده شدن جاده علیصدر؛ محور توره ملایر و جاده نهاوند، آورزمان اتخاذ شد.

استان همدان پنج هزار و ۱۱۱ کیلومتر انواع راه دارد.

به گزارش ایرنا، راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر و است که در مسیر خود از شهر‌های تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می‌کند.

احداث این خط ریلی که پس از سال‌ها وقفه در دولت تدبیر و امید بار دیگر جان گرفت و دنبال شد، دارای ۳۵ پل به طول یک هزار و ۶۴۰ متر و به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطاری طراحی شده است و با بهره برداری از آن زمان حدود چهار ساعته سفر از پایتخت به همدان از طریق اتوبوس، به ۲ ساعت کاهش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار