معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 7 نفر مشکوک به تب کریمه کنگو بودند که به مراکز درمانی معرفی شدند و پس ازآزمایش های لازم 3 نفراز آنان مثبت تشخیص داده شد.
کد خبر: ۶۱۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ 03 June 2018

محمد موقری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت : از ابتدای امسال تا کنون 7 نفر مشکوک به تب کریمه کنگو بودند که به مراکز درمانی معرفی شدند و پس از آزمایش های لازم 3 نفر از آنان مثبت تشخیص داده شد و پس از طی مراحل درمانی این 3 نفر هم مرخص شدند.
وی افزود : فضاهای مجازی منبع موثق خبری نخواهد بود اما ما به دامداراران و عشایر توصیه کرده و آموزش داده ایم که ضمن سمپاشی محل نگهداری دام های خود هرگاه با گزش کنه و یا هر حشره دیگری روبروشدند به مراکز درمانی مراجعه کنند و به مردم هم توصیه می کنیم قبل از مصرف گوشت قرمز 24 ساعت در فریزر نگهداری شوند.

تب کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
مخزن و ناقل ویروس در طبیعت، اصولاً کنه‌ها هستند و گاو، گوسفند، بز، خرگوش، خرگوش صحرایی و جوجه‌تیغی و حتی جوندگان مثل موش نیز به عنوان ناقل شناخته می‌شوند. اما انواع پرندگان به جز شتر مرغ در برابر این بیماری مقاوم هستند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب یا پوست‌کن) سبب ایجاد می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار