استاندار گیلان خبر داد
استاندار گیلان از گازرسانی به 917 روستای گیلان تا پایان سال 95 در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به راه‌اندازی دانشکده گردشگری در فومن اظهار کرد: اصل موضوع راه‌اندازی دانشکده مذکور کار بزرگی است و پروژه ویژه‌ای در استان اتفاق می‌افتد.

وی بر کمک در راه‌اندازی دانشکده گردشگری در فومن تاکید کرد و افزود: اقدامات در اختیار گذاشتن یک مدرسه برای راه‌اندازی دانشکده مذکور به گونه‌ای نباشد که به آموزش و پرورش ظلم شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت در فومن گام خوبی برداشته است، گفت: بهترین گزینه برای محل ایجاد دانشکده گردشگری در شهرستان مذکور باید انتخاب شود.

*اختصاص زمین از طرف مقام معظم رهبری به استان‌ها در مشهد

نجفی از اختصاص زمین به استان‌ها از طرف مقام معظم رهبری در مشهد خبر داد و بیان کرد: در زمین مذکور مجتمع برای جامعه فرهنگی استان احداث می‌شود و آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان این مسئولیت را به بنده واگذار کرده است.

*99.8 درصد روستاهای گیلان تا سال 95 گازدار می‌شوند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برنامه توسعه گازرسانی به 551 روستای استان تا پایان امسال انجام می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال 95 تعداد 917 روستای گیلان در برنامه گازرسانی است و از این فرصت باید بهره لازم را ببریم.

وی به گازرسانی به 99.8 درصد از روستاهای گیلان تا پایان سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: دولت در موضوع سلامت گام درشتی برداشته است و توسعه گازرسانی در روستاها گامی جدی‌تر از سلامت در کشور محسوب می‌شود.

نجفی با بیان اینکه انتقادهایی نسبت به عملکرد مسئولان وجود دارد، اظهار کرد: بنا نداریم به انتقاد دیگران پاسخ دهیم زیرا در سال انتخابات قرار داریم و پاسخ به تمام موارد عقلایی نیست.

استاندار گیلان خواستار معرفی اقدام‌های انجام شده دستگاه‌ها توسط مسئولان شد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از ارائه برنامه‌های خود غفلت کرده است و روسای آموزش و پرورش باید سخنگویان این دستگاه باشند.

*جذب نیروهای وابسته به برخی افراد در استانداری گیلان

وی به جذب نیرو توسط دستگاه‌های مختلف در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته در استانداری گیلان نیروهایی جذب شدند که وابسته به برخی افراد هستند و لیست آنها را داریم.

نجفی با اشاره به بلاتکلیفی 320 نیروی جهاد کشاورزی گیلان، بیان کرد: مشکل مذکور را برطرف کردیم اما در سازمان چای، شیلات و ... نیروی بی‌حساب جذب شده است.

استاندار گیلان به استیضاح و ابقای علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: استیضاح حق نمایندگان مردم در مجلس شوای اسلامی است اما نسبت به بد اخلاقی‌ها نگران می‌شویم.

وی با بیان اینکه اقدام‌های بزرگی در تجهیز و نوسازی مدارس گیلان انجام شده است، تصریح کرد: مردم از فعالیت‌های انجام شده اطلاعی ندارند و این موضوع باید اطلاع‌رسانی شود.

نجفی در پایان به تخریب یک مدرسه توسط شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه شهرداری تخریب مدارس با بلدوزر نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار