استاندار گیلان خبر داد
استاندار گیلان از تعیین زمین برای ساخت کارخانه پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در منطقه لوشان این استان خبر داد و گفت: با ساخت این کارخانه آرزوی مردم گیلان برآورده می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت روحانی به این استان اظهار کرد: برای تکمیل پروژه احداث 11 سد لاستیکی مبلغ 45 میلیارد تومان ابلاغ  شد که کار ساخت هشت سد را آغاز کردیم.

وی احداث سد لاستیکی را در کنترل آب و جلوگیری از 200 میلیون متر مکعب آب باران به دریا تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: تقویت سد سفیدرود و جمع آوری آب‌های دشت و مدیریت در آب باران از جمله مزایای سد لاستیکی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه 80 میلیارد تومان برای آبرسانی 200 روستای استان در سال جاری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای شش بیمارستان گیلان اعتبار ابلاغ شده و به کتابخانه مرکزی رشت 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را از جمله پروژه‌هایی دانست که با همکاری بنیاد مستضعفان و منطقه آزاد و سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان برای سال جاری و 95 ساخته می‌شود.

نجفی درباره ساخت کارخانه پتروشیمی در گیلان تصریح کرد: این پروژه مشکل زمین و معارض داشت که مسئله تامین زمین در لوشان برطرف شد و تاکنون بیش از 50 گروه سرمایه‌گذاری برای احداث این کارخانه ابراز تمایل کردند.

وی با بیان اینکه کارخانه پتروشیمی نیاز به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: با احداث کارخانه پتروشیمی یکی از آرزوهای مردم این استان برآورده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی داشته باشد.

استاندار گیلان در بخش گردشگری این استان یادآور شد: در بخش گردشگری ساخت 18 هتل جزو تعهدات سلطانی‌فر بود که 14 هتل چهار و پنج‌ستاره با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی اجرایی می‌شود.

وی جذب سرمایه‌گذار و استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل‌های چند ستاره گیلان را مورد تاکید مسئولان مربوطه قرار داد.

نجفی درباره گازرسانی به روستاهای گیلان متذکر شد: تا پایان سال 95 گازرسانی به روستاهای استان به اتمام می‌رسد و 99.8 درصد روستاهای گیلان گازدار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سال آینده عمده شهرهای گیلان تبدیل به شهر سبز می‌شوند، خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه گازرسانی جزو استان‌های برتر کشور است.

استاندار گیلان به وضعیت آب سد سفیدرود اشاره کرد و گفت: تامین آب استان یکی از معضلات مهم است و از 2 هزار و 200 میلیارد متر مکعب آب گیلان که در حوضه سد آبریز سد سفیدرود تامین می‌شد اکنون به یک‌میلیارد و 100 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با تصریح بر اینکه 9 استان کشور از سد سفیدرود تامین آب می‌شوند، افزود: کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، تهران، البرز، قزوین و گیلان از آب سد سفیدرود استفاده می‌کنند که تهران و البرز مصرف شرب دارند و آنها باید حق آبه ما را برگردانند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار