مدیرکل حفاظت محیط زیست:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان، باغهای باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم از محدوده شهر خارج شده و از این پس از تخریب و تغییر کاربری آنها جلوگیری می شود.
کد خبر: ۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 12 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به تخریب و تغییرات گسترده در کاربری باغهای داخل شهر قم در سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از باغها و فضای سبز داخل محدوده شهرها، راهکار بسیار مهمی برای برخورداری از هوای پاک و سالم، تصفیه آلاینده های زیست محیطی و تلطیف هوای شهرهاست.

وی با اشاره به دستور خانم دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای جلوگیری از تخریب گسترده باغها در شهر مقدس قم، گفت: این موضوع از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با جدیت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با پیگیری های مستمر، پیشنهاد جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغهای باقی مانده در داخل شهر قم مورد تصویب کمیسیون ماده 5 استان قرار گرفت.

دانیالی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5 مورخ هشتم تیرماه سال جاری، برغم مخالفت برخی دستگاههای عضو کمیسیون، تمامی باغهای باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم که حدود 72 هکتار می باشد، به صورت لکه ای از محدوده شهر خارج شده و از این پس اختیار تغییر کاربری این اراضی از سوی نهادهای مرتبط از آنها سلب شده است.

وی تصویب این مصوبه را به منظور حفظ باغها و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری های آنها بسیار ارزشمند و الگویی برای دیگر شهرها و کلانشهرهای کشور دانست و گفت: از این پس موضوع تغییر کاربری باغها باید از طریق کمیسیون ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها صورت بپذیرد که ورود هر پرونده به این کمیسیون مشروط به اخذ موافقت اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار