مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: قایقرانی با وجود سابقه کم در همدان، از رشته های پرافتخار و موفق تاریخ ورزش این استان محسوب می شود.
کد خبر: ۶۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 13 July 2015
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: قایقرانی با وجود سابقه کم در همدان، از رشته های پرافتخار و موفق تاریخ ورزش این استان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ سیدعبدی افتخاری در مراسم استقبال از ملی پوشان آسیایی قایقرانی همدان اظهار کرد: قایقرانی یکی از رشته های پرمدال در جهان محسوب می شود و تمام سعی ما کمک به رشد و توسعه این رشته ورزشی در همدان است.

وی بیان کرد: مسابقات قایقرانی ماده رویینگ جوانان قهرمانی آسیا در حالی هفته گذشته در چین پایان یافت که از ترکیب پنج قایقران تیم ملی بانوان کشورمان چهار پاروزن از همدان اعزام شدند ضمن اینکه در بخش مردان یک نماینده داشتیم.

افتخاری گفت: این تعداد نفرات ملی پوش نشانگر این است که همدان از قطب های اصلی قایقرانی کشور به شمار می رود و در پرورش استعدادهای نخبه برنامه ریزی مطلوبی در این استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: قایقرانی همدان با وجود نبود دریا و حتی دریاچه در سطوح بین المللی به موفقیت های ارزشمند رسیده است و برای رشد و پیشرفت این رشته ورزشی که کمتر از پنج سال سابقه دارد، حمایتهای لازم را داریم.

وی با قدردانی از اعضای هیات قایقرانی همدان گفت: توسعه ورزش قایقرانی در مسیر حرفه ای و قهرمانی از سیاست های اصلی ورزش استان است که با کمک مجموعه هیات و مربیان توانمند به نتیجه می رسد.

گفتنی است؛ مسابقات رویینگ قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی شهر ووهان چین با کسب مدال برنز مریم کرمی قایقران جوان همدانی به پایان رسید.

همچنین در فینال B ماده دو نفره جفت پاروی مردان محمد زارعی دیگر قایقران استان در این رقابت ها به همراه امیرحسین محمود پور در رده چهارم ایستادند.

در فینال A ماده چهارنفره جفت پاروی بانوان مریم کرمی، پرستو ریحان، مهدیس حبیبی و مریم امیدی پارسا چهار قایقران خوب استان در جایگاه پنجم قرار گرفتند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار