مدیرآب و فاضلاب املش:
خبرگزاری تسنیم: تکمیل هرچه زودتر پروژه سد پل‌رود در رحیم آباد مشکل کمبود آب شرب املش را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۶۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 12 July 2015
ارسلان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در املش، اظهار داشت: آب شرب شهر املش که از چشمه سفیدآب رحیم آباد با دبی 55 تا 60 لیتر در ثانیه در فصول مختلف سال استفاده می‌شد، در روزها و هفته‌های اخیر به علت خشکسالی کم‌سابقه و کاهش منابع آبی ناشی از آن، میزان آب‌دهی آن به نصف کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال این موضوع توزیع آب، سفیدآب، بین شهرهای تحت پوشش به صورت جیره‌بندی و نوبت‌بندی شده است افزود: در شهر املش برای جبران این مشکل از 7 حلقه چاه بامیزان آبدهی 25 لیتر در ثانیه بهره برداری می‌شود که با توجه به افزایش جمعیت و مسافر جواب‌گوی نیاز همه شهروندان املشی نیست.
مدیر آب و فاضلاب شهری املش گفت: عده‌ای از ساکنان مناطق بالادست شهر و یا ساکنان طبقات بالای ساختمان‌های مرتفع ممکن است در بخشی از ساعات شبانه‌روز با افت فشار یا قطعی مقطعی آب شرب روبه‌رو شوند که تنها راه و بهترین روش برای جبران و جلوگیری از این مشکل، ذخیره‌سازی آب شرب توسط این عده از شهروندان املشی است.
قربانی با بیان اینکه 6545 مشترک خانگی، تجاری و صنعتی در شهر املش، 1015 مشترک هم در شهر رانکوه تحت پوشش آب و فاضلاب شهری املش هستند تصریح کرد: سایر شهروندان املشی نیز لازم است صرفه‌جویی در این روزهای گرم تابستان است را رعایت کنند تا این موضوع مشکل آفرین نشود.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل هر چه زودتر پروژه سد پل‌رود در رحیم آباد که به منظور تامین آب شرب و کشاورزی شهرهای مختلف املش و رودسر و شلمان و تولید برق در حال اجراست می‌تواند به دغدغه مردم و مسئولین در زمینه تامین آب کافی تا 50 سال آینده پایان دهد.
مدیر آب و فاضلاب شهری املش از اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار از محل تبصره 22 برای تجهیز و راه اندازی و احداث خط انتقال آب چاه کیاکلایه خبر داد و گفت: مطالعات برای احداث این چاه با قدرت آبدهی 25 لیتر در ثانیه در دست بررسی است که پیش بینی می‌شود تا 4 ماه آینده به بهره‌برداری برسد و برای احداث اطاقک آن نیز به 40 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
قربانی گفت: برای حفر و تجهیز و ایجاد خط انتقال آب یک چاه در شبخوسپهلوی پایین با مسئولان گمانه زنی شده که در صورت مطالعه و تامین اعتبار برای حفر و اتصال آن به شبکه شهری شهر املش تا چند سال آینده در زمینه آب شرب مشکلی نخواهد داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار