معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از مکان‌یابی سایت "پسماندهای بیمارستانی" کرمانشاه خبر داد و گفت: به زودی عملیات احداث این سایت آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 08 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کاظم علیزاده ، با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای مکان‌یابی سایت پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: در نهایت مکانی در کمربندی غربی کرمانشاه در مسیر کرمانشاه به قزانچی برای این منظور مشخص شد.

وی ادامه داد: این سایت با همکاری بخش‌های مختلف مانند محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و ... مکان‌یابی شده تا مشکلی از نظر محیط زیست، آلوده شدن منابع آب، تهدید سلامت مردم و ... ایجاد نکند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح در مرحله تصویب و بررسی نهایی است، خاطرنشان کرد: محیط زیست در حال بررسی نهایی این محل است که این بررسی حداکثر یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته این مسئول پس از تصویب نهایی طرحِ سایت پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه، پروژه برای اجرا به بخش خصوصی سپرده خواهد شد.

علیزاده تاکید کرد: در این سایت دستگاه خردکن و بی‌خطرساز زباله‌های بیمارستانی در نظر گرفته خواهد شد تا زباله‌های بیمارستانی به زباله‌های عادی تبدیل و سپس به شیوه بهداشتی و اصولی دفن شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمام بیمارستان‌های کرمانشاه مجهز به سیستم‌های بی‌خطرساز هستند، افزود: این زباله‌ها و زباله‌های مراکز پزشکی توسط شرکت‌های بخش خصوصی جمع‌آوری و به محل سایت جدید منتقل خواهد شد تا به شیوه بهداشتی و به دور از آلودگی محیط زیست دفن شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه محل کنونی دفن زباله‌های بیمارستانی کرمانشاه را محدوده "سراب قنبر" عنوان کرد که قرار شده محل مناسب‌تری برای این منظور تعیین شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: زباله‌هایی که اکنون در سراب قنبر دفن می‌شود نیز همگی بی‌خطر شده و به زباله‌های عادی تبدیل می‌شود

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار