وزیر صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی 3956 میلیارد تومان پروژه در این استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 05 May 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران افزود: همچنین طرح‌های دیگری به ارزش 1200 میلیارد تومان در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر این افتتاح طرح‌های آماده شده در حوزه صنایع و معادن از دیگر برنامه‌های دکتر روحانی در خراسان رضوی خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهر‌های سبزوار و نیشابور دو پروژه مهم افتتاح می‌شود که این پروژه‌ها مربوط به بخش فولاد است و با افتتاح این طرح‌ها میزان تولید کنسانتره و فولاد اسفنجی کشور افزایش خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خراسان رضوی به یکی از قطب‌های بزرگ صنایع معدنی کشور تبدیل شده، افزود: در طول سال گذشته با افتتاح طرح‌هایی در این زمینه خصوصا در منطقه سنگان بالغ بر 10 میلیون تن بر ظرفیت تولید فولاد این استان افزوده شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: در روز دوم سفر رئیس جمهور نیز افتتاح یک مرکز صنعتی تولیدکننده شیشه فلوت در شهر فریمان در دستور کار است؛ همچنین طی سفر رئیس‌جمهوری فعالیت تعداد بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ در استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مظاهر مهم اقتصاد مقاومتی توجه به تولید فولاد است، افزود: طی فعالیت این دولت ظرفیت تولید فولاد کشور از 120 میلیون تن به 200 میلیون تن رسیده است؛ به طوری که در سال‌های اخیر به خصوص در دولت یازدهم و بخشی از دولت دوازدهم زنجیره تولید فولاد افزایش 80 میلیون تنی و رشدی بالغ بر 47 درصد داشته است. این در حالی است که رشد تولید فولاد در دنیا به طور میانگین تنها 4.1 درصد است. در واقع کشور ما در سال 2018 در زمینه تولید فولاد رشدی 10 برابر تولید جهانی داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه لزوم داشتن کالای باکیفیت، نوسازی در صنعت است، عنوان کرد: خوشبختانه به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالغ بر 5000 میلیارد تومان به نوسازی واحد‌های صنعتی کشور اختصاص یافته که در نتیجه این اقدام امید است میزان تولید کالای قابل رقابت و باکیفیت در کشور افزایش یابد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار