کد خبر: ۵۷۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 14 March 2018

تابناک / استاندارگیلان با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی درانواع تولیدات است گفت: صادرات و تجارت کالای تولیدی گیلان مهمترین مقوله ای است که در راستای توسعه باید بدان توجه کرد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز(22 اسفند) در جلسه شورای گفتگو و توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های بالایی در بخش تجارت است.

 

وی با بیان اینکه گیلان سابقه بسیاری در حوزه تجارت دارد گفت: بیش از یک میلیون نفر از مردم گیلان در بخش کشاورزی فعال هستند وتوسعه صادرات در این بخش سبب رونق اقتصادی خواهد شد.

 

سالاری اذعان کرد: صادرات گیلان امسال از نظر وزنی افزایش نیافته اما از نظر ارزی 2 درصد و از لحاظ ریالی حدود 25 درصد افزایش داشته است.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: بررسی مشکلات بازرگانان و همچنین تشریح برنامه های کلان حوزه تجارت گیلان از جمله مهمترین رویکرد جلسات شورای گفتگو سال آینده می باشد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: شرایط تجارت در گیلان در حال حاضر دارای وضعیت مطلوبی است، و ارتباط با دیگر کشورها سبب بهبود فضای بازرگانی گیلان خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه صادرات گیلان باید بخشی از تولیدات استان را شامل شود، خاطر نشان کرد: گیلان در بخش های مختلف دارای ظرفیت های بالای در صادرات است و با بهره گیری از تولیدات استان می توان رونق اقتصادی این استان را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار