معاون سیاسی استاندارایلام
معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه نام مهران با اربعین عجین شده است، اقدامات انجام‌گرفته در مهران برای اربعین آینده را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 04 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،

«حسین کلانتری»، در دومین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان با دستور کار تشکیل کارگروه‌های چهارگانه، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران، اظهار کرد: عملیات آزادسازی مهران در شرایط خاصی به دست آمد و زمانی که رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 فاو را فتح کرده بودند رژیم بعث با اشغال مهران به دنبال جبران شکست خود در فاو بود.

کلانتری با اشاره به کمک 42 کشور در جریان جنگ تحمیلی به رژیم بعثی ، ادامه داد: در عملیات کربلای 1 اتفاق بزرگی به وقوع پیوست که جا دارد امروز از ایثارگری خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگرانی قدردانی شود که عزت و سربلندی امروز مرهون ایثارگری آن‌هاست.

وی بابیان اینکه مهران در اردیبهشت اشغال و در تیرماه آزاد شد، تأکید کرد: زمانی که امام دستور دادند که مهران حتماً باید آزاد شود سربازان و رزمندگان کمتر از دو ماه با تأسی به سالار شهیدان و علمدار کربلا ظرف دو روز مهران را آزاد و پیروزی رزمندگان اسلام را تثبیت کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: هرچند در سالروز آزادسازی مهران جشن باشکوهی در مهران برگزار شد اما جا دارد که این روز بیش از این و در سطح ملی و در تقویم موردتوجه قرار گیرد.

کلانتری با اشاره به شهادت 6 هزار نفر از فرزندان ایران در خاک پاک مهران، اضافه کرد : مسئولان در تلاش هستند که حماسه‌ی 10 تیر 65 را به حماسه‌ی 10 تیر 94 منتقل کنند و البته حماسه‌ی امروز ما حماسه‌ی اربعین است چون مهران و اربعین باهم عجین شده‌اند.

کلانتری خاطرنشان کرد: مردم مهران و ایلام که در سال‌های دفاع و حماسه سنگربان ایران بوده‌اند امروز از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تبدیل مهران به منطقه آزاد گام بلندی در جهت توسعه و پیشرفت این منطقه و استان ایلام بردارند.

معاون سیاسی استاندار ایلام در ادامه ضمن اشاره به مهم‌ترین مسئله روز کشور یعنی پرونده‌ی هسته و حمایت چشمگیر مقام معظم رهبری از مذاکره‌کنندگان گفت: دین‌داری، سلامت، صلابت و دانش مذاکره‌کنندگان در مقابل دشمن حقه‌باز ، مکار و حیله‌گر سبب شده که کمتر از تیمی از مسئولان کشور به این اندازه موردعنایت و حمایت معظم‌له قرار بگیرد و مذاکره‌کنندگان با این سرمایه‌ی ارزشمند توانسته‌اند در کارزاری بزرگ در مقابل تیم‌های دیپلماتیک 6 کشور قدرتمند به‌خوبی از منافع کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ما برای تمام احتمالات برنامه‌ریزی کرده و هیچ‌گاه سرنوشت و اداره کشور را به مذاکرات پیوند نزده‌اند، ادامه داد: در صورت عدم موفقیت مذاکرات هیچ یأس و ناامیدی در کار نیست و دولت با نظم و انضباط مالی و رفتارهای مبتنی بر عقلانیت کشور را اداره خواهد کرد و در صورت موفقیت مذاکرات هم باید بدانیم که مشکلات کشور یک‌شبه حل نخواهد شد.

کلانتری با اشاره به شعار و مشی دولت تدبیر و امید گفت: عقلانیت و اعتدال یعنی اینکه احساس و هیجان چه در شرایط سختی و چه در شرایط موفقیت جایی در اداره امور کشور ندارد.

معاون سیاسی استاندار ایلام با اشاره به همدلی و انسجام چشمگیری در سطوح عالی مدیریت استان، گفت: در حوزه‌ی عمران شهری و روستایی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری در استان تلاش‌هایی ستودنی صورت گرفته و جا دارد که رسانه‌ها این اقدامات را به اطلاع عموم برسانند.

کلانتری تصریح کرد: مهران شاهراه اصلی کربلاست و با توجه مذاکرات خوبی که توسط استاندار محترم با طرف‌های عراقی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته مذاکرات مربوط به بزرگراه ایلام – کربلا و خط آهن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با مدیران و دستگاه‌های ضعیف برخورد خواهیم کرد، تأکید کرد: برای اربعین امسال اقدامات خوبی نسبت به سال گذشته صورت گرفته که توسعه پل زائر، پیشرفت 60 درصدی روشنایی معابر، پیشرفت 70 درصدی خط انتقال آب با 70 درصد پیشرفت، تعریض جاده‌های مهران، حذف واریانت های، و .. از مهم‌ترین این اقدامات است که در استان برای استقبال از زائران اباعبدالله انجام‌شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به کم‌آبی که در کشور وجود دارد گفت: با کاهش میزان بارندگی و رسیدن فصل گرما که طبیعتاً باعث افزایش در مصرف می‌شود که از مردم انتظار داریم نهایت صرفه‌جوئی را به عمل‌آورند و با تلاش خوب مسئولان الآن ما هیچ روستایی نداریم که آب شرب نداشته باشد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار