فرماندار شهرستان کرمان گفت: حدود ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان احصا شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در کرمان است.
کد خبر: ۵۷۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 27 February 2018

علی بابایی امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و بخشداران شهرستان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در فرمانداری کرمان برگزار شد اظهارداشت: این جلسه در راستای شعار محوری استاندار مبنی بر توسعه با محور ولایتمداری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دلیل موفقیت طرح‌های ابتکاری دولت در استان کرمان همدلی و همکاری ائمه جمعه و جماعات بوده و موفقیت‌های طرح مثلث اقتصادی یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به الگو شدن ایده طرح همیاران آب استاندار کرمان در سراسر کشور گفت: طرح همیاران آب نیز با کمک ائمه جمعه و جماعات به نتایج خوبی رسیده و به یک الگو در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه از 74 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری استان کرمان در طرح مثلث توسعه اقتصادی حدود 40 درصد آن اجرایی شده است افزود: استان کرمان از سه استان معرفی شده به‌عنوان پایلوت اقتصادی کشور، موفق‌تر بوده و به‌عنوان الگو در کشور معرفی شده است.

بابایی یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را استفاده از بخش خصوصی و افزایش مشارکت عمومی مردم دانست و خاطرنشان کرد: این مهم فقط با همکاری ائمه محترم جمعه استان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در بحث اشتغال در حد توان وظایف خود را پیگیری کردیم گفت: از 6 هزار و 500 تعهد اشتغال شهرستان کرمان 6 هزار و 300 نفر در سامانه رصد ثبت‌نام کردند و کد کارگاهی آنها وجود دارد.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه تمامی اشتغالی که ثبت سامانه رصد شده بیمه نیز شده‌اند افزود: 3 هزار و 600 نفر دیگر نیز از طریق موسسات کاریابی جذب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 156 درصد تحققات اشتغال شهرستان کرمان در سال جاری انجام شده است تصریح کرد: 124 میلیارد تومان اعتبار شهرستان کرمان در سال جاری بوده که بخشی از آن هنوز جذب نشده است.

بابایی با بیان اینکه تمام پروژه‌هایی که مطالبه اصلی مردم و در اولویت است احصا شده است گفت: مشکلات شهرستان کرمان در بحث تولید و اشتغال با برگزاری جلسات با مدیران شهرستانی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه حدود 200 فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان کرمان آماده شده است افزود: اطلاعات کامل آنها مانند ضریب برگشت سرمایه احصا شده که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه برنامه سال 97 شهرستان نیز تدوین شده و امیدواریم با کمک ائمه جمعه آن را به نتیجه خوبی برسانیم اظهارداشت: نظام اسلامی ثمره خون هزاران شهید است و هنوز برای موفقیت آن شهید می‌دهیم که واقعه اخیر در خیابان پاسداران تهران بیانگر این مسئله است.

وی با اشاره به مشکلات موجود کشور در حوزه اقتصادی و کمبود اعتبارات گفت: هنر یک مدیر آن است که در شرایط سخت و بی‌پولی کار انجام دهد و با دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز اتمام حجت کردیم که خارج از هرگونه نگاه سیاسی به مردم خدمت کنند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار