مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اینکه بحران آب و کم‌آبی را باور کنیم، گفت: برای شهر بوشهر 200 مترمکعب، بقیه شهرها 170 مترمکعب و روستاها 140 مترمکعب اجازه داریم آب استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 02 July 2015
تابناک بوشهر: کیقباد یاکیده صبح امروز در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه حجم تولیدی آب استان بوشهر در سال گذشته 106 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: در سال گذشته 130 میلی‌متر باران داشتیم که 52 درصد کاهش نشان می‌دهد.

یاکیده با بیان اینکه در تحقق و تامین آب در سطح کشور رتبه 30 کشوری داشتیم، ادامه داد: در کشور رتبه 2 خشکسالی بعد از هرمزگان که خشکسالی شدیدتری داشته به استان بوشهر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به بهای هر روز برای مردم 330 لیتر آب تولید کردیم، بیان کرد: در سال گذشته 270 لیتر و امسال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 220 لیتر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اینکه نتیجه شیب تند کاهش آب اضطراب و تنش در بین مردم خواهد بود، افزود: خط آب کازرون بیش از خطوط دیگر آب آسیب دیده به همین دلیل بحران شدید آب برای دشتستان و بوشهر به وجود آورده است.

یاکیده به مشکلات استان در بحث آب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وابستگی به استان‌های دیگر، هدررفت آب، کاهش آب دریافتی به میزان 613 لیتر نسبت به سال 93 و فرسودگی شبکه از جمله مشکلات اساسی استان در بحث آب است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دشتستان، بوشهر، جم، عسلویه و نوار ساحلی تنگستان با مشکل و بحران آب روبه‌رو هستند، تصریح کرد: حفر و کف‌شکنی، تجهیز چاه‌ها و آب‌رسانی سیار از اقدامات اضطراری است که می‌توان در این شرایط انجام داد و موثر نیز واقع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه 10 هزار انشعاب غیرمجاز در بوشهر وجود دارد، ادامه داد: 20 هزار دستگاه کنتور خانگی با پیشرفت 30درصدی نسبت به سال گذشته تحویل گرفتیم.

یاکیده بر قطع تمام انشعابات غیرمجاز خانگی تاکید کرد و گفت: واگذاری هرگونه انشعاب غیرشرب از خطوط انتقال آب خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه بحران آب و کم‌آبی را باور کنیم، افزود: برای شهر بوشهر 200 مترمکعب، بقیه شهرها 170 مترمکعب و روستاها 140 مترمکعب اجازه داریم آب استفاده کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار