کد خبر: ۵۶۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 04 February 2018

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اسناد و نسخه های خطی بسیار خوب و ارزشمندی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گردآوری شده که اندیشمندان، محققان، دانشجویان و سایر علاقه مندان از آنها استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا اشرف بروجردی در ابتدای ورود به زاهدان در دیدار با استاندار، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان در پاویون فرودگاه بین المللی زاهدان اظهار داشت: رسالت اسناد و کتابخانه ملی ماندگار کردن فرهنگ در جامعه و فراهم کردن زمینه استفاده دانشمندان و اندیشمندان از اسناد و منابع تاریخی است.
وی افزود: اسناد بسیار خوبی در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان برای استفاده محققان و اندیشمندان گردآوری شده است.
وی با تشریح اهدافش از سفر به زاهدان گفت: حضور در نشست نمایندگان ادارات اسناد و کتابخانه ملی استان های مختلف که با هدف برقراری تعامل و بررسی مشکلات برای بهتر کردن شرایط و تبادل تجربیات در زاهدان برگزار می شود، از اهداف این سفر است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای کتابخانه های بزرگ و مهمی است و تلاش داریم مردم استان را علاوه بر تشویق به حضور در کتابخانه ها، به سمت استفاده از کتاب های دیجیتال سوق دهیم.
وی تاکید کرد: باید راهکارهایی برای تشویق بیشتر مردم به تحویل منابع خطی و اسناد تاریخی خود با هدف نگه داری بهتر آنها در کتابخانه ملی ارائه شود.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 97 هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می شود که بیشتر آنها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.
قاسم سیاسر افزود: بیشتر کتاب های موجود در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدایی است.
وی تصریح کرد: همچنین 25 هزار نسخه از نشریات مختلف و بیش از چهار هزار نسخه پایان نامه در کتابخانه ملی استان نگهداری می شود.
رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 2 هزار و 805 نفر عضو کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان از اسناد و منابع این کتابخانه استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان می توانند 37 هزار مورد منبع غیر کتابی (دست نوشته، عکس و تابلو نقاشی و غیره) را مشاهده کنند.
وی گفت: همچنین پنج میلیون و 602 هزار برگ سند تاریخی در آرشیو اسناد ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می شود که 800 هزار برگ آن با تلاش نیروهای محدود این مجموعه در بررسی بایگانی ادارات استان امسال آرشیو شده است.
به گزارش ایرنا اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شنبه شب وارد زاهدان شد و دیدار با گروه های مختلف فرهنگی، شرکت در نشست نمایندگان ادارات اسناد و کتابخانه ملی استان های مختلف و کارگروه فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های وی در سفر 2 روزه به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار