رئیس مجمع نمایندگان گیلان
آستانه‌اشرفیه – رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تصویب بند «ق» تبصره ۱۲۱ گفت: با تصویب این بند، به سه خوشه روستاهای محروم از نعمت گاز در آستانه اشرفیه، گازرسانی می شود.
کد خبر: ۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 01 July 2015
به گزارش خبرنگار مهر،  محمدحسین قربانی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مشمول بند «ق» تبصره ۱۲۱ شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه با تصویب این بند ورود بخش خصوصی برای گازرسانی به شهرها و روستاها فراهم‌ شده است،  اظهار کرد: با ایجاد این ظرفیت و نگاه مسئولین و دولت برای خدمت به مردم، مسیر گازرسانی هموار و شهرستان آستانه‌ اشرفیه اولین شهری است که با استفاده از این بند به ۳ خوشه روستاهای باقی‌مانده این شهرستان گازرسانی می‌شود.

 نماینده مردم آستانه‌ اشرفیه و بندر کیاشهر افزود: باید حداقل‌ها را برای مردم روستاها فراهم کرد تا آن‌ها دغدغه ماندن در روستاها را نداشته باشند و آب، گاز، راه روستایی و برق از حداقل زیرساخت‌های روستایی است.

 وی با بیان اینکه با گازرسانی به روستاهای باقی مانده،  آستانه‌اشرفیه دومین شهر سبز گیلان خواهد شد، گفت: گازرسانی به خوشه لفوت با چهار روستا، خوشه دهستان چهارده با هفت روستا و خوشه فوشازده با ۱۸ روستا انجام خواهد گرفت و تا دهه فجر بخش مهمی از روستاهای شهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.  

قربانی با تاکید بر سرعت بیشتر در حل مشکلات روستاها گفت: انتظار داریم با رفاقت،  صمیمیت و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی در حل مشکلات روند اجرایی طرح های عمرانی سرعت بیشتری گیرد.

وی در خصوص روند آب‌رسانی و افتتاح چهار پروژه آب‌رسانی به این شهرستان اظهار کرد: آستانه‌اشرفیه با داشتن سایت خوش‌سیرت با ظرفیت آب‌رسانی به ۶۰۰ روستا از لحاظ شاخص‌ها در سطح پایین‌تری بود که با اجرای آب‌رسانی به شیوه B.O.T تمام روستاهای فاقد آب شرب دارای آب سالم خواهند شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افتتاح منبع سه هزار مترمکعبی در بندر کیاشهر، راه‌اندازی بزرگ‌ترین سایت پمپاژ آب در تمچال، عملیات اجرایی آب‌رسانی به ۱۱ روستا به شیوه B.O.T و کلنگ زدن منبع ۱۰ هزار متر مکعبی در این شهرستان، نیازهای آستانه‌اشرفیه در حوزه آب رفع می شود.

قربانی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر لوله‌های موردنیاز این طرح در منطقه انجام شده است و امیدواریم با ادامه روند اجرایی، در هفته دولت شش تا هفت روستای آستانه اشرفیه از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

همچنین در این جلسه، فرماندار آستانه‌اشرفیه هم‌افزایی بین دهیاران و شوراهای اسلامی را در اجرای کارها مؤثر دانست و گفت: بسیاری از حل‌ و فصل‌های امور روستایی با دست دهیاران و شوراهای اسلامی انجام می شود.

حسین اسماعیلیان افزود: دولت و قانون‌گذار با ایجاد ظرفیت‌های مناسب در تلاش است با همه تنگناها و فشارهای اقتصادی خدمت به مردم روستا را در اولویت قرار دهد و امکانات لازم یک زندگی در روستا را فراهم سازد.

وی به نقش مردم روستا در اجرای پروژه‌ها روستایی اشاره و بیان کرد: با توجه به تلاش بخش‌ خصوصی برای تکمیل پروژه ها در کوتاهترین زمان ممکن،  تعامل و همکاری مردم روستا در مسیر اجرای طرح ها لازم و ضروری است.

در ادامه جلسه، بخشدار مرکزی آستانه‌اشرفیه در خصوص بحران کم‌آبی در شالیزارهای این شهرستان اظهار داشت: بخشی از شالیزارهای این شهرستان از کوچصفهان، لشت نشاء و سیاهکل تغذیه می‌شوند و شهرهای یادشده بالادست هستند لذا روستاهای پایین‌دست بخش مرکزی دچار کم‌آبی می‌شوند.

فرامرز مصطفوی افزود: نقاط بحرانی کم آبی حوزه دهستان کیسم در روستای تهام و امیرهنده امیر سلطان، ماشک و بخشی از اشلیکی، پایین‌محله ششکل، لشکام و سوخته کوه از بخش مرکزی است که باید تدابیر لازم برای رفع این بحران اندیشیده شود.

در پایان این جلسه پس از ارائه دیدگاه دهیاران و بیان مشکلات فرا روی آنان در روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه، قراردادهای گازرسانی بین اداره گاز شهرستان و دهیاران روستاهای مشمول بند «ق» تبصره ۱۲۱ منعقد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار