رئیس هیئت ورزش‌های بومی ـ محلی همدان گفت: بازی‌های بومی ـ محلی روحیه همگرایی و انسجام را در بین جوانان تقویت کرده و کار گروهی را ترویج می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳ 16 February 2015

رئیس هیئت ورزش‌های بومی ـ محلی همدان گفت: بازی‌های بومی ـ محلی روحیه همگرایی و انسجام را در بین جوانان تقویت کرده و کار گروهی را ترویج می‌دهد.

به گزارش فارس، مهرداد نادری‌فر عصر امروز در جشنواره بازی‌های بومی و محلی در همدان با بیان اینکه این جشنواره با حمایت میراث فرهنگی و اداره ورزش و جوانان برگزار می‌شود، افزود: بازی‌های بومی و محلی ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد.
وی تصریح کرد: بازی‌های بومی علاوه بر کارکردهای اجتماعی می‌تواند شادی و نشاط اجتماعی و سلامت روح جامعه را ارتقا دهد.
رئیس هیئت ورزش‌های بومی ـ محلی همدان با بیان اینکه امروز بازی‌های کامپیوتری موجب جدایی و تنهایی افراد می‌شود، افزود: بازی‌های بومی و محلی در سلامت روح و روان و تقویت جسم ورزشکاران تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر اینکه روحیه همگرایی و انسجام در جامعه باید ترویج یابد، بازی‌های محلی را عاملی در این زمینه دانست و اظهار کرد: این بازی‌ها موجب رونق کار جمعی در تحرک جسمی در بین جوانان و نوجوانان می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی همدان نیز گفت: باید روی سنت‌ها و فرهنگ‌های این استان متنوع از نظر قومیتی بیشتر کار کنیم.
ریحان سروش مقدم بیان داشت: رابطه بین اداره کل میراث فرهنگی با هیئت ورزش‌های بومی و محلی باید بیشتر شود و در یک همگرایی مناسب اهداف و سیاست‌ها به هم نزدیک و مشترک باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در ادامه نقشه راه مشترکی را طراحی کنیم برای احیا و شناسایی و معرفی و فرهنگ آداب و سنن بومی استان می‌تواند مفید باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد این فضا و گفت‌وگوی مشترک بیش از بیش باشد تا بتوانیم فرهنگ‌های کهن را بازیابیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار