استاندار اردبیل علاقه به ارتباطات رسانه ای ندارد؛
ناگفته پیداست که گزینش “فرزاد قلندری” با سواد مهندسی برق و بدون یک روز سابقه در حوزه تخصصی روابط عمومی ناشی از قرابت فکری و سیاسی با بهنام جو بوده و ...
کد خبر: ۵۴۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 20 December 2017

هفته نامه چشم انداز اردبیل نوشت:از جمله میراث نامیمون و به نوعی تصمیم غلط و عجولانه دولت یازدهم، حذف مدیریت روابط عمومی از چارت سازمانی استانداری ها و ادغام آن در زیر مجموعه اداره کل جدید با عنوان اداره کل دفتر استانداری بود که موجب تنزل شدید جایگاه روابط عمومی و به تبع آن ضعف ارتباطی و تعطیلی یکی از مهم ترین وظایف استانداران (اطلاع رسانی از عملکرد و پاسخگویی به مردم)در دولت مدعی ارتباطات و آزادی تبادل اطلاعات شد.

مهم ترین آسیبی که از این رهگذر متوجه سیستم ارتباطی دولت وارد شد ناآشنایی و غیرتخصصی بودن دفاتر استانداری ها و آوارگی نیروهای متخصص حوزه روابط عمومی در اتاق ها و راهروهای استانداری ها بود؛ درواقع هیچ مدیردفتری به واسطه آشنایی با فنون تبلیغات، تشریفات یا ارتباطات به این مسئولیت گمارده نمی شود و بیشتر قرابت های فکری و سیاسی در این مساله دخیل اند.

ناگفته پیداست که گزینش "فرزاد قلندری” با سواد مهندسی برق که از بدو استخدام در دولت، حتی یک روز هم در حوزه تخصصی روابط عمومی مسئولیتی نداشته و اغلب در معاونت عمرانی استانداری حضور داشته است، مستثنی از قاعده برشمرده( قرابت فکری و سیاسی با اکبربهنام جو) نبوده و او قطعاً بدین واسطه و به عنوان "امین” استاندار در حوزه حساس و حیاتی اداره کل دفتر استانداری منصوب شده است و لذاست که نباید انتظاری بیش از او در حوزه روابط عمومی داشت!

البته با این گزاره، رسانه ها چندان امید و انتظاری برای تحول در حوزه روابط عمومی استانداری اردبیل ندارند و چه بسا همین مسئله، کار آقای مهندس را همانند سلف او در این اداره کل سبک و سهل گرداند! ضمن این که به حکم عدالت، باید از هر کسی به اندازه توان و ظرفیتی که دارد، توقع کار داشته باشیم و صدالبته مسئولیت دنیوی و اخروی ناشی از واگذاری امری تخصصی به هر فردی بدون در نظر گرفتن تخصص او، جای تامل دارد.

برخی رسانه ها در ماههای گذشته و از بدو طرح نام اکبر بهنام جو به عنوان گزینه جدی استانداری اردبیل با انتشار مصاحبه های از قبل تنظیم شده و اختصاصی، تلاش کردند این گونه وانمود کنند که استاندار جدید، مدیر ارتباطی بوده و با رسانه ها چسبندگی بیشتری دارد، اما حداقل او با اولین انتصاب خود، دست آنهایی که همزمان با رای هیئت دولت به استاندار شدنش، از او مصاحبه های اختصاصی منتشر کردند، رو کرد و ثابت کرد که آن طور که ادعا می شود، علاقه ای به توسعه دایره ارتباطات با جامعه رسانه ای ندارد.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار