نماینده مردم آستارا در مجلس:
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت:از همه بررسی‌ها مشخص شد که بحثی به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است.
کد خبر: ۵۲۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 26 November 2017

به گزارش تابناک اردبیل، ولی‌الله داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات خواری) در گردنه حیران گفت: پس از همه بررسی‌ها مشخص شد که بحثی به نام زمین‌خواری در گردنه حیران وجود نداشته است و فقط تخلفات از نوع تغییر کاربری و تغییر مجوزها بود. 

وی با ذکر اینکه اغلب مالکان زمین‌ها که بومی منطقه نیز نبودند پس از خریداری اراضی اقدام به تغییر کاربری می‌کردند، خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی تخلفات در گردنه حیران و اضافه کردن عنوان تخلف زمین‌خواری به تغییر کاربری‌ها ضربه بزرگی به مردم بومی منطقه زد.

داداشی در این باره گفت: با مردم بومی منطقه نیز که در محدوده زمین‌های کشاورزی و دامداری خود اقدام به ایجاد چشمه کرده بودند نیز برخورد شد و دود تخلفات بزرگ در این گردنه به چشم متخلفان کوچک رفت.

وی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها در بسیاری از مناطق حیران متوقف شده است، اظهار داشت: دستگاه قضایی بسیار خوب به این موضوع ورود کرد و هر که ساخت و ساز غیرقانونی در حیران کرده بود جریمه کرده و مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس به فارس گفت: نباید از ابتدا موضوع تغییر کاربری‌ها در گردنه حیران فراتر از حیطه بخشداری، رسانه‌ای و تبدیل به موضوع ملی می‌شد چرا که آنچه در حیران رخ داد به اندازه همان میزان تخلفاتی بود که در سایر نقاط کشور نیز گاهی رخ می‌دهد.

به گزارش تابناک اردبیل، بیان این اظهارات از زبان نماینده آستارا در مجلس در شرایطی مطرح می شود که گویی او کشف جدیدی کرده است؛ سخنان این نماینده که بازی با الفاظ و عبارات است یک امر بدیهی بوده و این که در قوانین موضوعه ایران، عنوان مجرمانه «زمین خواری» اساساً وجود خارجی نداشته و تعریف نشده است و هر آنچه که در زمینه تخلفات زمین های کشاورزی رخ می دهد در قالب عناوین مجرمانه تغییر کاربری صورت می پذیرد که قانون برای آن مجازات مشخصی دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار