بی پولی در ساختمان آجری خواجو!
تابناک: حذف این مجموعه که بیشتر مکانی برای آموزش خبرنگاران اصفهان به شمار میرفت با تمامی کاستی‌ها و ضعف‌هایی که تاکنون داشته است، به معنای آسیب به جامعه خبری اصفهان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 24 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با آمدن مسعود احمدی افزادی به صدا وسیمای اصفهان، موج تغییرات در این اداره بعد از چندین سال که از مدیریت یکنواخت کلباسی می گذرد، به بخش خبر رسیده است.

هفته گذشته بود که در حکمی از سوی رئیس صدا و سیما حسین ناظر بعد از 13 سال از معاونت اطلاعات و اخبار اصفهان به بوشهر رفت و پس از سالها تصمیم به ایجاد تغییراتی در بخش مدیریت اخبار در صدا وسیمای اصفهان گرفته شد.

تصمیمی که باید دید با انتخاب مدیرجدید چقدر می تواند به ایجاد رضایت مخاطبان از بخش خبر صدا وسیما و رقم خوردن تحولات در این حوزه کمک کند.

حال شنیده ها حاکی از این است، احمدی افزادی قصد دارد، فعالیت های باشگاه خبرنگاران جوان استان اصفهان را نیز با تحولاتی روبرو کند.

تحولاتی که البته مشخص نیست به صلاح این مجموعه تمام شود یا به قیمت از هم پاشیده شدنش! چراکه گویی قرار است با قطع وابستگی مالی باشگاه خبرنگاران اصفهان از صدا و سیمای استان، دیگر حق الزحمه ای به خبرنگاران این مجموعه پرداخت نشود.

از سویی برخی دیگر نیز خبر از انحلال این باشگاه در اصفهان از سوی مرکز صدا و سیما را می دهند.

به هر حال حذف این مجموعه که بیشتر مکانی برای آموزش خبرنگاران اصفهان به شمار میرفت با تمامی کاستی ها و ضعف هایی که تاکنون داشته است، به معنای آسیب به جامعه خبری در اصفهان به شمار می رود چراکه این مجموعه را تنها مجموعه رسمی برای آموزشهای مکتوب خبری و تصویری در اصفهان می توان دانست که توانسته بود در یک دهه گذشته ده ها خبرنگار آماتور اصفهان را تربیت و به جامعه خبری اصفهان، معرفی نماید.

در حال حاضر بیشتر خبرنگاران فعال استان اصفهان دوره های آموزشی و تجارب اولیه خبر را از باشگاه خبرنگاران جوان آموخته اند و انحلال این مجموعه این حوزه از خبر را در اصفهان با چالش روبرو خواهد کرد.

گرچه نهادهایی مانند خانه مطبوعات یا فرهنگسرای رسانه نیز دوره های آموزشی را برای تربیت فعالان رسانه ای برگزار می کنند اما ارائه آموزش هایی در زمینه خبر تصویری تنها از این مرکز به هنرجویان آموزش داده میشد.

از سوی دیگر کاهش بودجه صدا وسیما در این دولت را نیز نمی توان در بروز این وضعیت نادیده گرفت چراکه، مراکز استان ها به نسبت تهران از توانایی کمتری برای جذب اعتبارات از بخش خصوصی برخوردارند و به اجبار در صورت مواجه با مشکلات مالی، تصمیم به حذف برخی بخش ها یا جدا کردن مجموعه های وابسته به خود می گیرند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خبرنگار باشگاه اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
سلام و احترام خدمت همکاران محترم تابناک در اصفهان این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و نخواهد داشت چرا که رویکرد جناب احمدی افزادی به باشگاه خبرنگاران بسیار مثبت ایشون به باشگاه اعتقاد دارند و کارهای مختلفی از جمله حضور در تولید سیما سپرده اند و هم اکنون در حال حاضر داره انجام می شه باشگاه تهران در ارزیابی های اخیر خودش باشگاه اصفهان را در میان دیگر مراکز اول دونسته و حمایت قاطع داشته بچه های باشگاه به هیچ عنوان عقب افتادگی در حقوق نداشته اند و بهتر همکار محترمی که این مطلب نوشته با مدیر کل صدا وسیما و اقای علی محمد صالحی مدیر باشگاه خبرنگاران تهران مصاحبه می گرفت .... ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار