رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان یزد از تدوین شناسنامه بازی های بومی محلی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزدهادی مقیمی در پایان مجمع انتخاباتی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان یزد که به عنوان سکاندار این هیات انتخاب شد، در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: روستاها از پايه هاي توسعه كشور است و روستاييان، نيازهاي فكري، فرهنگي و ورزشي وبژه ای دارند و بايد شادابي و تحرك آن ها حفظ شود.
وی در ادامه با اشاره به فعاليت هاي سال گذشته هيئت افزود: برگزاري جشنواره هاي بومي محلي و فصلي، مسابقات و همايش هاي ورزشي و بومي محلي، كوه نوردي و گوه گشت از جمله برنامه های انجام شده این هیات بوده که در سالجاری نیز این فعالیت ها انجام خواهد شد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان یزد وی برنامه اصلي اين هيئت را ايجاد زمين ورزشي براي روستاييان اعلام كرد و افزود: طي تفاهم نامه اي با اداره كل ورزش و جوانان در نظر است براي 368 روستاي دارایِ شوراي اسلامي، زمين ورزشي روستايي ايجاد شود كه با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال، براي نخستين بار در كشور اجرايي خواهد شد.
مقیمی، خاطرنشان كرد: ايجاد كانون بازي هاي بومي محلي با تمرين مستمر بازيكنان، برگزاري مسابقه شترسواري در سال جاري، تعامل با ديگر هيئت ها، انتخاب رابطان ورزش روستايي در بخش هاي استان با هماهنگي بخشداري ها، همكاري با سازمان ميراث فرهنگي در راستاي استفاده بهينه از فضاهاي تاريخي وفرهنگي جهت برگزاري جشنواره هاي محلي، از برنامه هاي اين هيئت است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به دنبال این هستیم تا شناسنامه جامعی از بازی های بومی محلی استان تهیه و در احیای ورزش های بومی محلی استان گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار