آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر مقدس قم این هفته نیز با جلوه ها و حاشیه های خاصی از جمله لزوم ساماندهی صندوق های جمع آوری کمک های مردمی که توسط نهادهای مختلف در اطراف مصلای قدس دایر می شود، همراه بود.
کد خبر: ۵۲۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳ 11 November 2017
به گزارش تابناک قم، مجری مراسم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، گفت: بنابر گزارش های مردمی در خارج از صحن مصلای قدس، صندوق های متعددی برای اخذ کمک های مالی نمازگزاران گسترده می شود که لازم است برای ساماندهی آنان فکری شود.سید احمد شمس بیان کرد: اگر این مساله مدیریت نشود ممکن است چهره ناپسندی را در مقابل مصلای قدس ایجاد کند که مناسب مراسم نماز جمعه شهر مقدس قم نیست.
وی ادامه داد: لازم است مسئولان نهادهای حمایتی و امدادی با حضور مسئولان استانی و متولیان مصلای قدس، جلسه ای را تشکیل دهند و برای جمع کردن کمک های مردم و نمازگزاران در خارج از مصلا، راهکاری مناسب تدوین نمایند.

**در نماز جمعه این هفته قم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی به بیان احکام دینی پرداخت و گفت: کسی که راضی به عمل خیری باشد در انجام آن شریک است و هر کس در هنگام صورت گرفتن عمل زشتی سکوت کند نیز در ارتکاب آن سهیم خواهد بود.

**در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی خطیب نماز جمعه قم به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و حوادث زمان حضور حضرت زینب (س) بر سر مزار امام حسین (ع) در روز اربعین پرداخت و نمازگزاران بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

** در مراسم نماز جمعه این هفته قم زیارت اربعین توسط مداح اهل بیت سید احمد شمس قرائت شد.

** کمک نمازگزاران به مردم مظلوم میانمار، یمن، سوریه و جبهه مقاومت از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم بود.

** حضور دانش آموزان خادم نماز در مدارس از دیگر جلوه هایی بود که به شکوه مراسم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزوده بود.

** نمازگزاران شرکت کننده در نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در حمایت از مردم مظلوم کشورهای اسلامی منطقه و جهان و همچنین جبهه مقاومت ندای تکبیر و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سر دادند.

** حضور جانبازان جنگ تحمیلی که با وجود مشقت های بسیار خود را به مصلای قدس رسانده بودند تا در کنار سایر اقشار مردم در نماز جمعه شرکت کنند از صحنه های چشم نواز این مراسم بود.

** آیت الله سعیدی خطیب نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به نامگذاری دهه آخر ماه صفر به نام دهه وقف از عموم مردم خواست نسبت به این مساله دینی، اهتمام لازم را داشته باشند تا نیاز های جامعه اسلامی از این راه تامین شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار