قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۵۲۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 07 November 2017
به گزارش تابناک : قیمت طلا در انتهای بازار روز گذشته در حدود1 درصد افزایش افزایش قیمت را تجربه کرده بود که در روزسه شنبه 16 ام آبان ماه 96با تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا افت کرد و در ابتدای معاملات بازارهای اسیایی با 0.2 درصد کاهش به 1279 دلار و 62 سنت فروخته شد.
قیمت طلا روز گذشته تحت تاثیر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و به خصوص اتفاقات در بدنه قدرت عربستان با رشد یک درصدی روبرو شد که این میزان افزایش یک روزه قیمت از 25 سپتامبر تاکنون بی سابقه بوده است.
شاخص سهام آسیا امروز به بالاترین سطح خود در 10 سال اخیر رسیده است. شاخص سهام ام اس سی آی آسیا در آغاز مبادلات امروز با رشد 0.3 درصدی همراه شده است. ارزش دلار آمریکا که روز گذشته به بالاترین سطح خود در 8 ماه اخیر در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده بود، امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.
نگرانی های مربوط به عدم تصویب طرح مالیاتی ترامپ در کنگره آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.
بازداشت گسترده شاهزادگان و مقام های بانفوذ سعودی تاثیر زیادی بر تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه داشته و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است.
به نظر ادوارد مایر از تحلیلگران ارشد بازار در شرایط فعلی تنش در عربستان سعودی و اتفاقات بعد از آن می توان مهم ترین عامل حمایتی از قیمت طلا باشد.
رسانه‌های عربستان شنبه‌شب گزارش دادند که کمیته مبارزه با فساد که چند ساعت پیش به‌دستور سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه این کشور تأسیس شد، دستور بازداشت 11 شاهزاده را صادر کرد.کمیته مبارزه با فساد همچنین حکم بازداشت 4 وزیر ک ن ونی و ده‌ها وزیر سابق (گفته می‌شود شمارشان 3 نفر است) و برخی مسئولان سابق دولتی را صادر کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه سفر آسیایی خود امروز سه شنبه وارد کره جنوبی شده است .
فدرال ررزو آمریکا تایید کرده است که ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک قصد دارد اواسط 2018 میلادی از این سمت کناره گیری کند و این در شرایطی است که ترامپ به تازگی جرومی پاول را به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا انتخاب کرده است.
نمایندگان کنگره آمریکا نیز بررسی طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ را آغاز کرده اند. پیش بینی می شود نوسانات ارزش دلار انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.
به نظر وانگ تائو تحلیلگر ارشد رویترز قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1263 تا 1281 دلار نوسان خواهد کرد و بعد از آن اگر عوامل افزایشی باشند تا 1299 دلار افزایش خواهد یافت و در حالت برعکس تا 1241 دلار در هر اونس کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد.
در بازار سایر فلزات گرانبها نقره 0.6 درصد کاهش قیمت داشت و به 17.13 دلار معامله شد. نقره در ابتدای معاملات با ثبت 17.27 دلار بالاترین قیمت از 20 اکتبر را ثبت کرده است.
پلاتین با 0.5 درصد کاهش به 930.10 دلار داد و ستد شد و پالادیوم 0.2 درصد افت کرد و به 998.25 دلار در هر اونس معامله شد.






منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار