پایگاه اینترنتی بانام"سایت استان کهگیلویه وبویراحمد" متنی با عنوان "درخواست مردم کهگیلویه‌و‌بویراحمد از طایفه اصیل و شریف باشرونی"درخصوص بخشش یک اعدامی برروی وبگاه خود قرار داده به شرح زیر:
کد خبر: ۵۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 23 June 2015

درخواست مردم کهگیلویه‌و‌بویراحمد از طایفه اصیل و شریف باشرونی

طایفه باشرونی یکی از طوایف ریشه دار، اصیل و کهن کهگیلویه و بویراحمد است. باشرونی ها مردمانی غیرتمند، دیندار، ولایتمدار هستند که در طول تاریخ به شجاعت و دلاوری شهره اند.
تاریخ ایل بویراحمد پر است از صفحاتی از افتخار آفرینی این طایفه بزرگ که شجاعت خود را چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن به اثبات رسانده اند. چه جوانان دلیر باشرونی که همراه با سایر جوانان بویراحمدی در جبهه های حق علیه باطل شجاعانه جنگیدند و از شرف و کیان ایران بزرگ دفاع کردند و خون سرخشان درخت سبز انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

gozasht
طایفه کهن باشرونی و جوانان غیرتمند آن در طول تاریخ پر فراز و نشیب بویراحمد همیشه بزرگواری و بزرگی خود را به رخ کشیده و نموداری از مردانگی و شرف بوده اند.
یکی از نمونه های بارز این بزرگواری و مردانگی را این طایفه در زمان قتل مرحوم مغفور مجتبی رضایی نیک جوان طبیعت دوست و دنا دل هم استانی اثبات کرد که به تیرغفلت و سهل انگاری محیط بانی دار فانی را وداع گفت.
اما طایفه باشرونی و خاندان بزرگ رضایی در این حادثه تلخ و ناگوار، فرهیختگی و فرهنگ والای خود را به رخ کهگیلویه و بویراحمد کشاندند.
در حالی که در موارد مشابه در استان پس از هر حادثه ای شاهد گسترش درگیری و غارت و تعرض طایفه مقتول به طایفه قاتل بوده و هستیم، اما باشرونیها در این حادثه آنچنان خویشتنداری کردند و بزرگی نمودند تا بار دیگر نام خود را بر بلندای تاریخ بویراحمد جاودانه کنند.
قانونمندی این طایفه و پایمردی آنان بر اطاعت از قانون موجب شد به رغم همه فشارها و تهمتها و با عدالت ورزی و استقلال دستگاه قضایی، حق این طایفه و خاندان شریف رضایی در این پرونده قتل احقاق شود و این درسی دیگر به همه مردم کهگیلویه و بویراحمد داد.
اکنون که حق این طایفه ادا شده و به مرحله نهایی اجرای حکم قصاص نفس رسیده است، از همه بزرگان، شیرمردان، شیرزنان و جوانان شرافتمند باشرونی استدعا داریم بار دیگر بزرگی و بزرگواری و صلح دوستی خود را به آحاد مردم کهگیلویه و بویراحمد و حتی ایران بزرگ نشان دهند و با گذشت و بخشش، نام نیک خود را نیکتر کنند.
از آنها می خواهیم از خانواده محترم رضایی این فرهنگی فرهیخته که همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده اند، تقاضا کنند تا بار دیگر با شجاعت مثال زدنی شان قاتل فرزند عزیز خویش را مورد عفو و گذشت قرار دهند تا نه تنها ایل و تبار کهگیلویه وبویراحمد بلکه 70 میلیون ایرانی را مدیون خود کنند.
مگر نه دل عشایر همچون چشمه های دنا، خامی، تامر، نور، خائیز و .. زلال است و سینه شان مالا مال از عشق و محبت و عاطفه است، مگر نه عشایر دل در گرو اهل بیت دارند و سالها در سایه محبت و عشق امامزادگان بزرگی در این سرزمین زندگی کرده اند. امامزادگانی چون بی بی حکیمه، شاه قاسم، شاه عسکر، شاه مختار، سید محمود، شاه حسن، میرسالار، امامزاده علی، امامزاده محمود و .. که در طول تاریخ ملجاء و مأمن این مردم زجرکشیده ورنجدیده بوده اند.
مگر نه این مردمان پاک سیرت و پاک طینت عشایر به نور این امام زادگان، به جلد قرآن کریم و لچک زنان ایل خونی را می بخشیدند، پس همه از این خاندان محترم بخواهیم، به حرمت این امامزادگان عزیز، به حرمت دستهای پینه بسته مادران و به حرمت قدهای خمیده پدران ایلمان که شیعه بودنمان را مدیون آن انوار قدسی و شیرپاک مادران و عرق جبین پدران عشایر هستیم، این خون را ببخشند.
در اینجا از عموم روحانیون، بزرگان ایلات و طوایف، صالحان، مسئولین، خیرخواهان، فرهنگیان، هنرمندان، رسانه ها، خانواده های محترم شهدا و ایثارگران، سادات جلیل القدر، جامعه پزشکان و مهندسان وقضات و عشایرزادگان از بویراحمد تا بهمئی، از کهگیلویه تا باشت و از گچساران تا دنا می خواهیم آنها نیز رسم ایل و عشیره را بجا آورند و از جناب آقای رضایی این ایثارگر دوران دفاع مقدس و این شیفته و مداح اهل البیت(ع) تقاضا کنند تا به حرمت این ماه مبارک و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از حق قانونی و شرعی خود بگذرند. بدون شک این بخشش معامله ای با خدای متعال خواهد بود که بی شک موجب آرامش روح آن مرحوم خواهد شد و برعزت و شرف این خاندان بزرگ و باشرف خواهد افزود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار