استاندار کرمانشاه اعلام کرد: به منظور بررسی نحوه اعزام زائران از مرز خسروی و تعیین تکلیف این موضوع عصر امروز نشستی با حضور مسئولان ستاد اربعین برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،هوشنگ بازونافزود: هیچ گونه مشکلی از طرف ما برای بازگشایی مرز خسروی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان عراقی امنیت لازم را برای عزیمت زائران کشورمان برقرار کرده و آمادگی خود را اعلام کنند به احتمال زیاد تا آخر هفته جاری مرز خسروی بازگشایی خواهد 
شد.

وی گفت: طی چند ماه اخیر ارتباط خوبی بین ما و مسئولان استان دیالی عراق برای بازگشایی مرز خسروی وجود داشته و 2 طرف برای انجام این کار هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.

شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 
326 کیلومتر فاصله دارد.

قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار