مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه 5 کیلومتر از 23 کیلومتر نهایی تهران که قول تکمیل آن را داده بودیم، باقیمانده است، افزود: در این بخش از مسیر اشکال طراحی وجود داشت که در حال تغییر است و مشکل ریل این مسیر نیز حل شده به طوریکه 1000 تن ریل در اختیار ما قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 25 October 2017
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با تکذیب توقف پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان گفت: هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه 45 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه راه‌آهن همدان اختصاص داد.

به گزارش ایسنا؛ فرهاد فرزانه درباره اینکه آیا بودجه و پیمانکار ایستگاه راه‌آهن همدان به پروژه راه‌آهن کرمانشاه داده شده است؟ اظهار کرد: راه‌آهن همدان تمام شده است و پروژه کرمانشاه هنوز ادامه دارد اما هر پروژه‌ای پیمانکار خاص خود را دارد و اینگونه نیست پیمانکاری به پروژه دیگر برود.

وی با اشاره به اینکه پروژه همدان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: روشی که در ساخت ایستگاه راه‌آهن همدان کار می‌شود، روش کوبلاژی است که با پروژه کرمانشاه متفاوت است و پیمانکار به لحاظ قرارداد امکان این را ندارد که در حین کار به پروژه دیگری برود.

فرزانه خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن همدان تکمیل شده است و 13 ایستگاه در مسیر راه‌آهن همدان- تهران وجود دارد که تا هفته گذشته 11 ایستگاه به اتمام رسیده و 2 ایستگاه دیگر به‌زودی پایان می‌یابد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه 5 کیلومتر از 23 کیلومتر نهایی تهران که قول تکمیل آن را داده بودیم، باقیمانده است، افزود: در این بخش از مسیر اشکال طراحی وجود داشت که در حال تغییر است و مشکل ریل این مسیر نیز حل شده به طوریکه 1000 تن ریل در اختیار ما قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های استاندار همدان مقرر شده 1000 تن ریل به این پروژه داده شود، ادامه داد: قول داده بودیم این پروژه راه‌آهن همدان- تهران تا پاییز امسال راه‌اندازی شود اما این تأمل برای این است که قطارهای بیشتر و با سرعت بیشتری و مرتب در مسیر همدان- تهران قرار گیرد وگرنه قطار همدان- مشهد از تهران عبور می‌کند.

فرزانه اظهار کرد: وقتی قطار همدان- تهران به درد می‌خورد که بتوانیم مرتب قطار داشته باشیم ضمن اینکه هر چه خط بیشتر به زیر بهره‌برداری ببریم امکان اتمام پروژه کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 15 هزار بلیت قطار همدان- مشهد فروخته شده است، یادآور شد: کرمانشاه و همدان قرار است به یک خط ریلی وصل شوند و در صورت راه‌اندازی راه‌آهن کرمانشاه خط ملایر تعبیه می‌شود و به نفع استان همدان است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری ایستگاه راه‌آهن همدان تمام شده و با تزریق اعتباری که جدیداً اتفاق افتاده است، پیمانکار سریع‌تر کارش را به اتمام خواهد رساند و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزانه با تأکید بر اینکه با وجود کار بر روی راه‌آهن هیچ‌گونه خللی در خدمات‌دهی به مسافران همدان-مشهد وارد نشده است، تصریح کرد: چرا به جای اینکه هم‌افزایی و کمک کنیم مباحثی درباره جابجایی بودجه راه‌آهن به وجود بیاوریم در حالیکه پیمانکار در میانه راه است و امیرآباد را به اتمام رسانده و به سمت فامنین در حال تکمیل ایستگاه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار