طرح جایگزین خاویار ایران به جای نفت توسط شیلات ایران تهیه شده است. وی از جایگزینی 12.6 درصدی خاویار ایران به جای درآمد نفت در راستای اقتصاد مقاومتی در افق سال 1404 کشور خبر داد و افزود: کشور به دنبال تحقق طرح مذکور است.
کد خبر: ۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 15 February 2015

به گزارش تابناك از رشت، محمود بهمنی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: طرح جایگزین خاویار ایران به جای نفت توسط شیلات ایران تهیه شده است.

وی از جایگزینی 12.6 درصدی خاویار ایران به جای درآمد نفت در راستای اقتصاد مقاومتی در افق سال 1404 کشور خبر داد و افزود: کشور به دنبال تحقق طرح مذکور است.

بهمنی با تاکید بر ایجاد خوشه‌های فناور به عنوان نماد ملی در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، تصریح کرد: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای ضرورت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی تاسیس شده است.

*تولید ثروت از اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان نیز در مراسم مذکور بر هدایت سرمایه‌های انسانی به طرف شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید جایگاه اصلی خود در عرصه کشاورزی را پیدا کند.

مریم فلاحی کپورچالی ارائه آموزش در راستای تحقیقات دانش‌بنیان را مهم خواند و بیان کرد: تجاری‌سازی و تولید ثروت از اهداف راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

*7 درصد ایده‌های فناور گیلان مربوط به بخش کشاورزی است

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی پارک علم و فناوری گیلان نیز در مراسم افتتاح فاز نخست ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به ایجاد مبانی نظری تبدیل ایده به تجاری‌سازی در جامعه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در تبدیل ایده به تجاری‌سازی حائز اهمیت است.

سید محمد تکریمی‌ آموزش در فرهنگ‌سازی تبدیل ایده به تجاری‌سازی را مهم عنوان کرد و افزود: سازماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های مربوطه موثر است.

وی از ارائه 500 ایده در حوزه‌های مختلف فناوری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: هفت درصد از ایده‌های مذکور در حوزه کشاورزی است و این عدد برای گیلان قابل قبول نیست.

به گزارش فارس، فاز نخست ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با زیربنای 700 متر مربع در دو طبقه و اعتبار 150 میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان افتتاح شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار