به گفته رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان دریافت هر گونه هزینه اضافی و خارج از قانون تعریف شده توسط مدیران مدارس دولتی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷ 22 June 2015
رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دریافت هر گونه هزینه اضافی و خارج از قانون تعریف شده توسط مدیران مدارس دولتی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، "حسن رجبی" اظهار کرد: تمامی مدارس مکلف به بیمه کردن دانش‌آموزان بوده و هزینه بیمه هر دانش‌آموز هشت هزار تومان است بنابراین خانواده‌ها تنها باید هزینه بیمه را پرداخت کنند.

وی افزود: مدارس ابتدایی و هنرستان‌ها به علت اینکه مدرسه اقدام به تامین کتب درسی می‌کند هزینه پول کتاب را باید دریافت کنند بنابراین مبلغ هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و هنرستان‌ها کمی بالاتر است.

رجبی تصریح کرد: مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و شاهد دستورالعمل خاصی برای دریافت شهریه داشته و والدین دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام فرزندانشان برای شرکت در آزمون این مدارس در جریان شهریه این مدارس هستند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس هیات امنا اجازه دریافت شهریه نداشته و تنها در صورتی‌که والدین دانش‌آموزان تمایل به ثبت‌نام فررندانشان در کلاس‌های فوق برنامه داشته باشند باید هزینه آن کلاس‌ها را پرداخت کنند البته این امر باید در حین تحصیل صورت گیرد.

رجبی با بیان اینکه هیچ یک از مدیران مدارس نباید خارج از قوانین موجود اقدام به دریافت شهریه از والدین دانش‌آموزان کنند، گفت: اولیاء می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مدیر در دریافت شهریه موضوع را حضوری به اداره‌کل آموزش و پرورش اطلاع داده و یا به صورت غیرحضوری با شماره 38272846 و 38260595 تماس حاصل کرده و موضوع را اعلام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار