وزیر انرژی روسیه از برنامه مسکو برای اتصال خط لوله نفت و گاز منطقه کردستان عراق به خط لوله اصلی دریای سیاه، خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 08 October 2017
به گزارش تابناک تهران، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با «کردستان ۲۴» اعلام کرد: مسکو قرار است خط لوله نفت و گاز منطقه کردستان عراق را به خط لوله اصلی دریای سیاه متصل کند.

"میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرده بود مسکو به تعاملات اقتصادی خود با منطقه کردستان عراق با هماهنگی مقامات بغداد ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، بوگدانوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» درباره روابط آتی با اربیل گفت: ما این روابط را در گذشته داشته‌ایم، هم اکنون نیز داریم و در آینده نیز این روابط را خواهیم داشت، اما به طور حتم در هماهنگی با دولت عراق.

بر اساس این گزارش، همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق از این کشور در تاریخ ۲۵ سپتامبر برگزار شد. مقامات عراق گفته‌اند که این همه‌پرسی قانونی نبوده و تأکید کردند که هیچ گفت‌وگویی با مقامات کردستان درباره موضوع همه‌پرسی برگزار نخواهد کرد.

علاوه براین، دولت عراق اقداماتی تنبیهی علیه منطقه کردستان اعمال کرده است. پارلمان عراق نیز از دولت این کشور خواسته بود تا نیروهای نظامی در منطقه نفت‌خیر کرکوک مستقر کند، هر چند هیچ نظامی‌ای پس از این درخواست در این منطقه مستقر نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار