این آیین با حضور جمعی از ناشنوایان موفق برگزار شد، آیینی که بر خلاف دیگر محافل سکوت در آن حاکم بود و ناشنوایان با حرکت دستهایشان سخن می گفتند.
کد خبر: ۵۰۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 27 September 2017
مدیرکل بهزیستی ایلام در این آیین با تاکید بر اینکه توانمندی های بسیاری از معلولان بر کسی پوشیده نیست این افراد را به 2 دسته فعال و غیر فعال تقسیم کرد و گفت: در این زمینه توانمندسازی معلولان فعال استان مورد توجه جدی این سازمان قرار دارد.
 
فرهاد قیصربیگی اضافه کرد: معلولان غیر فعال و زمین گیر به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و در این زمینه شماری از آنها در مراکز بهزیستی و مابقی نیز نزد خانواده ها نگهداری می شوند که بهزیستی با پرداخت حق پرستاری و غیره از آنها حمایت می کند.
 
وی ادامه داد: معلولان فعال نه به عنوان توانخواه بلکه افرادی که بیماری مقطعی دارند و می توانند این مشکل جسمی موقتی را برطرف کنند باید به خود نگاه داشته باشند.
 
مدیرکل بهزیستی ایلام با تاکید بر اینکه روحیه اعتماد به نفس و پذیرش توانایی در معلولان باید تقویت شود، گفت: روحیه توام با شادی و توانایی بسیاری از معلولان قابل تقدیر است در حالیکه بسیاری افراد عادی و سالم چنین روحیه ای ندارند.
 
قیصربیگی از اهتمام این سازمان برای تقویت موسسه ها و مراکز مرتبط با حوزه ناشنوایان خبر داد و رفع مشکلات این قشر را در اولویت کاری بهزیستی برشمرد.

 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین گفت: از مجموع یک هزار و 900 توانخواه ناشنوای این استان بیشترین تعداد آنها به تعداد یک هزار و 80 نفر مرد و مابقی زن هستند.
 
فرخ لقا جمشیدزاده ارائه خدمات تخصصی نظیر کاشت حلزون، سمعک، گفتار درمانی، کاردرمانی، فعالیت های فرهنگی، ورزشی، اعزام به اردو، خدمات تحصیلی و غیره را از جمله حمایت های بهزیستی از این افراد اعلام کرد.
 
وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام گرفته مکان مناسب برای فعالیت انجمن ناشنوایان استان از سوی بهزیستی در اختیار این افراد قرار گرفته است.
 
در این آیین از 9 نفر از ناشنوایان موفق در حوزه های اشتغال، ورزشی و فرهنگی تجلیل شد.
نزدیک به 12 هزار معلول در استان ایلام شناسایی شده و از خدمات بهزیستی برخوردارند.
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و اشتغال و مشارکت های مردمی به عموم مردم و مددجویان ارایه خدمت می کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار