رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، گفت: تا اول فروردین امسال ۳۴ هزار و ۹۴۹ بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند.
کد خبر: ۴۸۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 04 September 2017
دکتر پروین افسر کازرونی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه آمار رسمی مبتلایان به ایدز در کشورمان هر سه تا ۶ ماه اعلام می شود ، افزود: ۶۶۶ و سه دهم درصد انتقال ویروس ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، ۱۹ و سه دهم درصد از طریق ارتباط جنسی و یک و نیم درصد از طریق انتقال مادر به کودک است.

افسر کازرونی با اشاره به اینکه تخمین کلی تعداد مبتلایان به ایدز در کشور ما در مقایسه با سال های گذشته روبه کاهش است، افزود: پارسال حدود ۷۵ هزار مورد مبتلای زنده و امسال حدود ۶۶ هزار مورد مبتلا تخمین زده شد و این کاهش به علت اجرای برنامه های ارتقای مراقبت و درمان مبتلایان و ثبت اطلاعات دقیق و معیارهای افراد تحت مراقبت و درمان و راهکارهای پیش گیری از انتقال بیماری از مادر به کودک بوده است .

وی با اشاره به اینکه آمار رسمی بیماران مبتلا به ایدز در کشور حدود ۲۶ هزار نفر هستند، ادامه داد: بنابراین حدود ۴۰ درصد موارد مبتلا تشخیص داده شدند و ۶۶ درصد مبتلایان از وضعیت خود آگاه نیستند که موضوع مهمی است .

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، اضافه کرد: بر اساس آمار ثبت شده بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به ایدز فوت شدند .

وی با بیان اینکه موارد جدید مبتلایان به ایدز نشان می دهد اعتیاد تزریقی روبه کاهش و موارد انتقال از طریق جنسی روبه افزایش است، گفت: پارسال بیماری ایدز در موارد جدید، ۴۱ درصد از طریق جنسی و ۳۹ درصد از طریق اعتیاد تزریقی منتقل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار